سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت پرداختی مردم برای سلامت ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش 38 درصدی پرداختی مردم برای سلامت در طرح تحولبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت پرداختی مردم کاهش پیدا کرده است ولی به نقطه ایده ال نرسیده ایم.

وی بیان کرد: مردم باید ۲۰ هزار میلیارد تومان از جیب خودشان برای سلامت می پرداختند که امروز و با اجرای طرح تحول سلامت این مبلغ ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

حریرچی ادامه داد: تعداد خانواده هایی که با هزینه های کمر شکن درمان مواجه می شدند با اقدامات انجام شده این میزان ۴.۲ کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پرداختی مردم باید ۲۰ درصد کاهش یابد، تصریح کرد: برای کاهش پرداختی از جیب مردم باید افزایش سهم بیمه ها و کنترل قیمت ها به نظام ارجاع و پزشک خانواده به خوبی انجام شود.

 تشخیص بیماری مراجعان به  بیمارستان ها در کمتر از 6ساعت

وی گفت: افرادی که به اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند در بیش از ۹۰درصد موارد در زیر ۶ ساعت تعیین تکلیف می شوند.

حریرچی با بیان اینکه در روزهای عادی بیمارستان های ارجاعی با اشغال تخت بالای ۹۰ درصد در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در ۴ سال توانستیم ظرفیت تخت های دولتی را به میزان ۲۵درصد  افزایش دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در دوره بعد این است که میزان بستری در بیمارستان ها را کاهش دهد و بتواند مراقبت در منزل ا‌نجام دهد.

وی تصریح کرد: بیمارستان ها از لحاظ بار آلودگی میکروبی در همه کشورها جزو آلوده ترین مکان ها هستند بنابراین چنانچه ضرورتی به‌ بستری بیشتر نیست بیمار باید مرخص شود چرا که ممکن است بیماری فرد به دلیل این آلودگی تشدید شود.

حریرچی افزود: در حال حاضر تقریبا تمام اورژانس های بیمارستان های ارجاعی، بازسازی شده اند و ظرفیت آنها 2 برابر شده است.

کمبود تخت‌های اورژانسی در اثر مراجعات زیاد به بیمارستان‌های ارجاعی

حریرچی‌ ادامه داد: در کشورهای اروپایی مراکزی وجود دارد که بیماران را به جای بیمارستان در منزل و یا در آن مکان‌ها بستری و مراقبت‌ می‌کنند و این کار سبب شده تا تخت‌های اورژانسی‌ در اختیار سایر افراد قرار بگیرد؛ امیدوارم که چنین مراکزی در ایران راه‌اندازی شود زیرا که بیمارستان‌ها از نظر آلودگی میکروبی بیشترین میزان را در خود دارند و همین شرایط باعث بروز عوارضی می‌شود.

 سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه اورژانس‌های بیمارستان‌های ارجاعی را بازسازی و اکثر ظرفیت‌ آنها 2 برابر شده است، افزود: به دلیل آنکه بیماران به وسیله نظام ارجاعی به بیمارستان‌های کشور نمی‌آیند تخت‌های اورژانس بالای 90 درصد اشغال بوده و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام ارجاعی سیستم تأمین دارو، پزشک خانواده، داروهای ژنتیک‌ و نظام ارجاع در حوزه وزارت بهداشت بوده و مصوباتی در این راستا این وزارتخانه‌ داشته است به طوریکه سازمان بیمه سلامت هر زمانی که آماده باشد تمامی دارندگان دفترچه بیمه می‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند و این موضوع  با تأخیر انجام می‌شود ولی با توجه به الزامات قانونی اقدامات آن انجام شده است و این مسئله از مطالبات مجلس و تعدادی از کارشناسان ما در حوزه سلامت و بهداشت و بیمه‌ها بوده و باعث کاهش هزینه و کنترل قیمت‌ها می‌شود.

 سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: کاهش هزینه‌ در هیچ کجای دنیا صفر نبوده و متأسفانه مردم ایران برای سرماخوردگی‌ کودکشان‌ به پزشک متخصص عفونی و یا حتی ریه مراجعه می‌کنند در صورتی که باید اول به مراقبان بهداشت و سپس به پزشک خانواده رجوع کرده و در صورت بروز مشکل به متخصصین هر حوزه‌ای ارجاع داده شوند.

حریرچی‌ عنوان کرد: در کشورهای اروپای غربی بین سه تا 6 ماه طول می‌کشد تا روان شناسان به بیماران خود نوبت دهند.

وی با بیان اینکه مردم یکی از کشورهای اروپای غربی با افزایش مالیات با هدف کاهش لیست انتظار مخالفت کرده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای طرح تحول هر گونه دریافتی خارج از صندوق‌های بیمارستانی به هر عنوانی و به هر مقداری و از طرف هر کسی تخلف محسوب شده و مورد پیگرد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و در همین راستا تعدادی افراد متخلف شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
خالی بندداروبیماران نادروخاص قطع کردن نمیدن بیماران دارن میمیرن بعدمیگه اون داروبدردنمیخورد ملت وچی فرض کردین وداروبه دردنخور جاگزین میکنن به زورتحمیل میکنن خوب بخورین وهیچ فایدندارکه هیچ کلیم ضررداره شرم اوربرای هم وطنان دیناروندووزیربهداشت بایداستفابدن ملت نفرینشون میککنن بااین کارشون بیچاره بیماران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
کو کاهش 38 درصدی؟
آخرین اخبار