وزیر كار و رفاه امور اجتماعی گفت:باید صندوقی را تاسیس و از آن تسهیلات برای تولید پرداخت كنیم، از تامین اجتماعی نباید برای این امراستفاده كرد.

اشتغال پایدار در گرو توجه به بنگاه‌های اقتصادی كوچك و متوسط/ از سفره مردم به بهانه حمایت از تولید استفاده نکنیدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،علی ربیعی وزیر كار رفاه و امور اجتماعی در دوره ششم نشست نمایندگان اتاق اصناف اظهار داشت: كانون سیاست گذاری های اشتغالزایی در وزات كار در حال تغییر است و به این نتیجه رسیده ایم كه صنایع بزرگ اشتغالزایی به همراه ندارد.

وی افزود: باید برای تولید اشتغال پایدار از واحدهای صنعتی كوچك و متوسط حمایت شود،زیرا  رونق گرفتن آنها موجب تولید اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینكه بیش از ٢ سال از تشكیل نظام تحلیل جامع بازار كار می گذرد، گفت: در شرایط ركود بازار برخی بخش های وضعیت اشتغال خود را حفظ كردند اما صنایع بزرگ ریزش داشتند.

ربیعی تصریح کرد: رویكرد رشد اشتغال فراگیر در دستور كار قرار گرفته و ابتدای سیاست های رفاهی ایجاد شغل است اما در سالهای اخیر كار كارشناسی برای اشتغالزایی انجام نشده و ما از نظریه ایجاد شغل پایدار توسط صنایع بزرگ عبور كردیم و رویكرد ما توجه به صنوف و صنایع كوچك و متوسط است.

وی با بیان اینكه اشتغال پایدار با توجه به واحدهای صنعتی كوچك و متوسط میسر خواهد شد، گفت: باید برای اتصال واحدهای كوچك و متوسط به بازارهای جهانی اقدامات جدی انجام داد.

وی افزود: قبلا مطرح می شد كه با یك درصد رشد اقتصادی ١٠٠ هزار شغل ایجاد خواهد شد، اما امروزه این گونه نیست و باید مردم را در تولید شریك كرد.

وی با بیان لزوم مشاركت مردم در تولید و اقتصاد گفت: برای رسیدن به رشد و اشتغال فراگیر باید مردم را در ساختار اقتصاد و بازارهای پول و سرمایه مشاركت داد و باید حوزه ای هایی را انتخاب كرد كه بیشترین كشش را  برای اشتغال دارند.

وی گفت: در بخش كشاورزی ١٥٠ هزار در بخش صنعت ٢٤٧ هزار و در بخش خدمات بیش از ٤٩٠ هزار شغل باید ایجاد شود كه سیاست ها باید اینگونه باشد تا با همكاری و مشاركت و سرمایه گذاری خارجی و دست یابی به بازارهای جهانی بتوانیم این میزان را محقق كنیم.

ربیعی با بیان كاركردهای سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی سفره ای برای مردم است كه خصوصیت بین نسلی دارد و سهم كارگری كه توسط كارفرما پرداخت شده برای نسل های بعد این كارگر است.

وزیر کار با اشاره به اینکه نباید به بهانه حمایت، از سفره مردم برای تولید استفاده کرد،افزود: اگر بدنبال حمایت از تولید هستیم صندوقی را تاسیس كنیم و از آن تسهیلات پرداخت كنید، نباید از سازمان تامین اجتماعی استفاده كرد.

انتهای پیام/

توجه به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط راهگشای اشتغالزایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
از طرح کارورزی چه خبر ؟؟؟
پیر شدیم ها
عجب غلطی کردیم درس خوندیم
آخرین اخبار