مدیر کل فنی و حرفه ای استان گفت:در 4 ماهه نخست امسال 2 میلیون و600 هزار نفر ساعت در رشته های مختلف فنی وحرفه ای شرکت کردند.

شرکت بیش از 2 میلیون نفر ساعت در رشته های فنی و حرفه ای استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهرابی مدیر کل فنی و حرفه ای استان در نشست خبری با اعلام این خبر افزود : از این میزان 57 درصد آقایان و 43 درصد خانم ها آموزش دیدند.

وی به رغم کاهش منابع انسانی این اداره کل در سال گذشته خاطرنشان کرد : درقسمت آموزش مراکز خصوصی 21 درصد ، کارگاههای ثابت 31 درصد ، سیار 20 درصد، و در مجموع 14 و 3 دهم درصد رشد داشتیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گفت : همچنین طی این مدت در زمینه در آمد و صدور گواهینامه نیز هر کدام 7 درصد افزایش وشرکت در مسابقات ملی مهارت شاهد رشد بودیم.

مهرابی با اشاره به اینکه هم اکنون 20 مرکز ثابت آموزشی دولتی در استان فعال است که از این تعداد 11 مرکز ویژه برادران ،7 مرکز خواهران و 2 مرکز هم دو منظوره است افزود : در بخش مراکز آموزشی ثابت در چهار ماهه امسال 877 هزار و 505 نفر ساعت و در بخش مراکز آموزشی خصوصی یک میلیون و 88 هزار نفر ساعت آموزش در رشته های مختلف ارائه شده است.

وی تصریح کرد :80 درصد آموزشهای این اداره کل تقاضا محور بر اساس نیازهای جامعه و بازار محور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یکی دیگر از الویتهای این اداره کل را طرحهایی با محوریت اقتصاد مقاومتی بیان کرد وگفت :در زمینه اقتصاد مقاومتی تعهدات پارسال720 هزار نفر ساعت بود که 860 هزار نفر ساعت اجرایی شد.

وی گفت : امسال در حوزه اقتصاد مقاومتی 4 طرح درزمینه های کارورزی ، کارآموزی در محیط واقعی و حوزه مشوق های دولت اجرا می شود.

 محرابی با اشاره به اجرای طرح تکاپو (استاد شاگردی) در راستای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد : دراین زمینه الویت بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی است و در اجرای این طرح از هزار و50 نفر ، هشتاد نفر وارد آموزش شدند.

انتهای پیام/ ن.ش.و

رشته های فنی و حرفه ای استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.