همدان؛

نیمی از کارآموزان فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان گفت: 50 درصد کارآموزان بخش فنی و حرفه‎ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده است.

نیمی از کارآموزان فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا محرابی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به آثار ترویج مهارت‎آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‎ای در جامعه، رشد اقتصادی عدالت‎محور، افزایش بهره‎وری، کاهش هزینه‎های تولید، افزایش رفاه اجتماعی و امید به جامعه را بخشی از این مهم دانست.

وی 50 درصد کارآموزان بخش فنی و حرفه‎ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان و بیان کرد: آموزش مهارت‌های غیر رسمی در بخش فنی و حرفه‎ای بر اساس نیازسنجی و تأمین این نیازها ارائه می‌شود.

محرابی با گریزی به اهداف امسال مجموعه فنی و حرفه‎ای، آن را شامل ارتقای سطح مهارت و شایستگی دانش‌آموختگان، توانمندسازی روستاییان، و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و آموزش‎های مشترک با بخش خصوصی دانست.

محرابی اظهار داشت: با ساماندهی نیروی انسانی خوب و تعامل با مراکز و آموزشگاه ها تعهدات آموزشی به 6/3دهم رسیده است که نسبت به سال گذشته 1ونیم برابر نیروی انسانی افزایش یافته است و خدمات بیشتری را به مردم ارائه می دهیم.

وی افزود: در دو بخش دولتی و بخش خصوصی فعالیت آموزشی داریم که در مراکز دولتی 20مرکز ثابت با نسبت به جنسیت 11برادر و 7 خواهر و دو مرکز دو منظوره برای هر دو قشر در حال فعالیت هستند.

محرابی با بیان اینکه مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در نقاط استان مشغول به فعالیت هستند عنوان کرد: در6 زندان،5پادگان نظامی و همچنین 6دانشگاه مرکز مهارت های پیشرفته را داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان با اشاره به گزارش عملکرد 4 ماهه امسال بیان کرد: تیم های مورد نیاز به تعداد 80 تیم به روستاها اعزام شدند و همچنین 3 تیم عشایری که 263 هزار نفرساعت در روستا، 86هزار و 650 نفر ساعت در حاشیه شهر آموزش مهارتی دریافت کردند.

وی ادامه داد: تاکنون به 66هزار و 200نفر ساعت ، آموزش کاهش آسیب های اجتماعی داده شده است.

این مسؤول 57 درصد از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای را مربوط به بانوان و 43 درصد را مربوط به آقایان دانست و ادامه داد: 13هزار و 225 نفر در 3ماه سال جاری در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کرده اند که 77درصد آنها موفق به اخذ گواهینامه فنی شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان همدان ادامه داد: امسال در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور توانمندسازی افراد ساکن در مناطق محروم و حاشیه و همچنین مهارت های به روز مانند فناوری ،تولید بازی ها و سرگرمی ها در دستور کار قرار داده شده است.

وی از فعالیت آموزشگاه های آزاد در سطح استان خبر داد و با اشاره به نظارت از این آموزشگاه‌ها اظهار کرد: در طول سال گذشته 107 مورد از این آموزشگاه‎ها بازرسی شده است که موردی از تعلیق نداشتیم اما تذکراتی داده شده است.

محرابی در ادامه از برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت در مرحله استانی در روزهای آینده مردادماه با شرکت 146 نفر در 32 رشته خبر داد و گفت: برگزیدگان نهایی این مرحله با شرکت در یک اردوی سه ماهه برای مسابقات ملی مهارت به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

 انتهای پیام/ خ

هجدهمین مسابقات ملی مهارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.