رئیس اداره بهزیستی سربیشه ازشناسایی بیش از 730 معلول با اجرای برنامه CBR در این شهر خبر داد.

رزگی،رئیس اداره بهزیستی سربیشه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت :بیش‌از ۱۲۰ کودک نیازمند به خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی برای ارائه خدمات رایگان و در راستای بهبودی و جلوگیری از معلولیت به حوزه CBR شهرستان ارجاع شده‌اند.


وی افزود:سازمان بهزیستی سربیشه در حوزه توانبخشی 800 نفر مددجو دارد که از این تعداد 300 مددجو مستمری دریافت می‌کنند و 500 نفر از خدمات غیرمستمر شامل پرداخت فاکتورهای درمانی، ارائه سبد غذایی و غیره بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی سربیشه بیشترین نوع معلولیت در این شهرستان را معلولیت جسمی حرکتی اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین عامل این نوع معلولیت ازدواج‌های فامیلی بوده که در این رابطه هم در حوزه پیشگیری طرح غربالگری مشاوره ژنتیک به طور جدی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم این مورد را کنترل کنیم.

رزگی با بيان اينكه، ۳۳ کارگاه اشتغال در سطح شهرستان برای معلولان در مناطق روستایی و حاشیه شهر راه اندازی شده،افزود: این کارگاه‌ها با اعتباری بالغ‌بر ۳۲ میلیون تومان ایجاد شده که زمینه اشتغال ۳۳ معلول را فراهم کرده است.

انتهاي پيام/ب

وجود 800 مددجو در حوزه ی توانبخشی سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.