دو سناتور آمریکایی گفتند لایحه جدید ضد روسی با آرای کافی تصویب می‌شود و مانع از وتوی ترامپ خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دو سناتور آمریکایی امروز (یکشنبه) اعلام کردند معتقدند لایحه جدید که اجازه تحریم‌های تازه علیه روسیه را می‌دهد با آرای کافی (بیش از دو سوم آرای کنگره) به تصویب خواهد رسید و مانع از هر گونه تلاش برای وتوی آن از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خواهد شد.

بر این اساس، جمهوریخواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا بر روی لایحه جدید که اجازه تحریم‌های تازه علیه روسیه، ایران و کره شمالی را می‌دهد، به توافق رسیدند. این امر می‌تواند هر گونه تلاش ترامپ برای برداشتن تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو را محدود کند.

جان تون، سناتور ایالت داکوتای جنوبی و یکی از رهبران جمهوریخواه به برنامه "فاکس نیوز ساندی" گفت: من فکر می‌کنم این لایحه احتمالاً دوباره به طور قاطع و اکثریت مطلق آرا در سنا رای بیاورد.

بن کاردین، سناتور ایالت مریلند و یکی از اعضای برجسته حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا در این باره گفت: این لایحه از سوی دو حزب حمایت می‌شود و نمایندگان می‌توانند مانع از حق وتوی رییس جمهور شوند. این لایحه از حمایت گسترده‌ای در سنا و مجلس نمایندگان برخوردار است. اگر او (ترامپ) این لایحه را وتو کند، ما وتوی او را لغو خواهیم کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد "ترامپ از اقدامات سخت علیه روسیه استقبال می‌کند." با این وجود، این مقام درباره اینکه آیا او این لایحه را امضا خواهد کرد، چیزی نگفت.

سندرز به برنامه ای بی سی گفت: ما از لایحه فعلی که با همکاری دموکرات‌ها و جمهوریخواهان سنا و مجلس نمایندگان برای اعمال تحریم‌های سخت‌‌تر علیه روسیه تا حل مشکل کامل اوکراین اعمال می‌شود، حمایت می‌کنیم.

براساس قوانین آمریکا، رییس جمهور می‌تواند لایحه‌های تصویب شده در کنگره را وتو کند. با این وجود، نمایندگان و سناتورهای آمریکایی می‌توانند با کسب دو سوم آرا برای یک لایحه، وتوی رییس جمهور را بی‌اثر کنند.

انتهای پیام/

تلاش کنگره آمریکا برای بی اثر کردن حق وتوی ترامپ درباره لایحه تحریم روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار