نمایندگان دموکرات‌ روز چهارشنبه نسخه جدید و اصلاح‌ شده طرح تحریم‌های ایران و روسیه را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند روز چهارشنبه نسخه جدیدی از طرح تحریم‌ ایران و روسیه را ارائه دهند. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن لایحه تحریم‌های کره شمالی به بسته تحریم‌های ایران و روسیه الحاق می‌شود.

تحریم‌های ایران و روسیه در سنای آمریکا تصویب شده است. البته چنین پیشنهادی با انتقادات شدید نمایندگان دموکرات مواجه شد.

«کوین مک کارتی»، رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته اعلام کرد: معتقدم لایحه تحریم‌های کره شمالی- که ماه مه با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید- باید به بسته تحریم‌های ایران و روسیه که ماه گذشته در سنا تصویب شد، الحاق شود.

«اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در این باره اظهار داشت: الحاق لایحه تحریم‌های کره شمالی به بسته تحریم‌های ایران و روسیه، یکی از موارد متعددی بود که همچنان در دست بررسی قرار دارد.

طرح تحریم ایران و روسیه پس از تصویب در مجلس سنای آمریکا به دلیل اختلافات داخلی، در مجلس نمایندگان آمریکا معلق مانده است.

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند روز چهارشنبه نسخه جدیدی از طرح تحریم ایران و روسیه را ارائه دهند. دموکرات‌های حاضر در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان اعلام کردند قصد معرفی یک طرح تحریمی‌، هم‌‌تراز با طرحی را دارند که روز 15 ژوئن در مجلس سنا تصویب شد.

یک مقام نزدیک به دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: لایحه پیشنهادی دموکرات‌ها با طرح تصویب‌شده در سنا هم‌‌تراز است و مشکلات آئین‌نامه‌ای گذشته را نخواهد داشت.

مجلس سنای آمریکا طرح تحریم ایران و روسیه را ماه گذشته با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف تصویب کرد. این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب مجلس نمایندگان و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

اما اعضای مجلس نمایندگان اعلام کردند این طرح، بخشی از قانون اساسی درباره طرح‌های قانونی دارای بار مالی را نقض می‌کند. به همین دلیل مجلس نمایندگان خواستار اصلاح آن شد.

سنا دو هفته پیش اعلام کرد پیشنهاد مجلس نمایندگان آمریکا را پذیرفته و با تصویب یک قطعنامه اصلاحی این مشکل را برطرف کرده است.

 «بن کاردین»، سناتور ارشد دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، اظهار داشت: افشا شدن دیدار پسر ارشد دونالد ترامپ با یک وکیل روس، ضرورت تصویب نهایی تحریم روسیه را آشکار می‌کند.

 

انتهای پیام/

ارائه نسخه اصلاح شده طرح تحریم‌های ایران و روسیه به مجلس نمایندگان آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار