مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تلاش برای رساندن سهم استان کردستان ازطرح جامع رودخانه های مرزی به 36 هزار هکتارخبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزاد حسنی گفت:طرح جامع شبکه های آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی کشور در سال 93 آغاز شد که سهم پیشنهادی استان کردستان حدودا 46 هزار هکتار اراضی مستعد عنوان شد.

وی در ادامه افزود:طی ابلاغیه سازمان برنامه وبودجه کشور سهم پیشنهادی استان با 2 هزار 930 هکتار موافقت شد اما با پیگیری های مستمراین رقم در سال 95 به 17 هزارو 102 هکتار رسید که تلاش می شود در آینده این مقدار به 36 هزارهکتارافزایش یابد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به پروژهای پایاب در استان گفت:پایاب سد گاران ناحیه عمرانی 1،2 و3، پایاب سد زریوار، سامانه انتقال آب سد آزاد، سامانه انتقال سد ژاوه، پایاب سد قشلاق، پایاب سد گاوشان، پایاب سد امیر آباد و رمشت، پایاب سد زیویه  برای سه شهرستان  مریوان، سنندج و کامیاران می باشد.

حسنی در ادامه با اشاره به 961 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته به طرح های استان  گفت: از این میزان تاکنون 486 میلیارد آن هزینه شده است.

وی بیان کرد:پیش بینی می شود جهت تکمیل پروژه های استان به اعتباری حدود 2هزار و 700 میلیارد ریال نیاز است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سامانه سد آزاد برای 2هزار هکتار در پاییز امکان کشت نهال  در راستای  طرح توسعه باغات در استان فراهم می شود.

انتهای پیام/م

 کشت نهال در راستای توسعه باغات کردستان در سال جاری

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.