مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت:ساماندهی مشاغل کاذب و دستفروشان جزو مطالبات اصلی مردم شهر سنندج است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جمال ارشدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان امروز در جلسه حقوق شهروندی که با هدف بررسی معضل دستفروشان، وانت‌باران و ساماندهی دستفروشی به عنوان شغل کاذب در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، گفت: ساماندهی مشاغل کاذب و دستفروشان جزو مطالبات اصلی مردم شهر سنندج است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک نوع بازنگری در اجرای برنامه‌های شهرداری سنندج انجام گیرد گفت: باید یک برنامه مشخصی تدوین شود تا حقوق دستفروشان هم تضییع نشود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: شهروندان باید در جامعه از وظایف حقوق شهروندی بهره‌مند شوند اما برخورداری از حقوق شهروندی نباید موجب تضییع حقوق سایر افراد جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و ارادات ذیربط موظفند در راستای تامین حقوق شهروندی در شهر بسترهای لازم را فراهم آورند گفت: در حال حاضر دستفروشان و مغازه‌داران در ایجاد سد معبر خیابان‌ها دخیل هستند و شهرداری، شورای شهر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و اتاق اصناف هر کدام در ساماندهی دستفروشان نقش مهمی دارند.

ارشدی با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان باید از تمام ابعاد بررسی شود، افزود: باید یک برنامه جامع و مشخص تهیه و تدوین شود تا بتوان معضل دستفروشی در سطح شهر سنندج را ساماندهی کرد.

وی تاکید کرد: برای ساماندهی دستفروشان سطح شهر سنندج باید طرح جامعی تدوین شود که این طرح هم علمی و هم اجرایی باشد چرا که اگر دستفروشی ساماندهی نشود باید منتظر پیامدهای ناگوار بعدی آن باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: حضور گسترده وانت‌باران در میادین و خیابان‌های شهر سنندج چهره و سیمای شهر سنندج و استان فرهنگی کردستان را به هم می‌ریزد و باید از تجارب سایر شهرهای کشور برای حل معضل دستفروشان استفاده کنیم.

وی گفت: مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم مشخص کردن وضع موجود برای ساماندهی دستفروشان سطح شهر سنندج و دوم برنامه‌ای جامع تهیه و تدوین شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: این برنامه جامع نیازمند قدرت اجرایی است و باید از قدرت تصمیم‌گیری دستگاه‌های اجرایی استان و ادارات مرتبط استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه همچنین نیروی انتظامی استان کردستان برای ساماندهی دستفروشان سطح شهر سنندج آمادگی خود را اعلام کرد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.