نمایندگان مجلس افغانستان با اشاره به حوادث اخیر در ولایت بدخشان و هلمند، وضعیت امنیتی افغانستان را بد توصیف کرد و حملات هوایی نظامیان آمریکا به نیروهای افغان را عمدی دانستند.

مجلس افغانستان: حملات هوایی نظامیان آمریکا به نیروهای افغانستان عمدی استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان با اشاره به حوادث اخیر در ولایت بدخشان و هلمند، وضعیت امنیتی افغانستان را بد توصیف کرد و حملات هوایی نظامیان آمریکا به نیروهای افغان را عمدی دانستند.

به گفته آنها، در حادثه هلمند، نظامیان آمریکایی به طور عمد نیروهای پلیس افغانستان را هدف حمله هوایی قرار دادند تا روحیه نیروها تضعیف شود.

«زلمی مجددی» نماینده مردم بدخشان در رابطه به حادثه هلمند می‌گوید که آمریکایی‌ها به طور عمد پلیس را در ولسوالی گرشک این ولایت مورد هدف قرار دادند.

وی گفت: حمله جنایتکارانه آمریکایی‌ها بر پلیس هلمند به طور عمدی برای حمایت از طالبان صورت گرفته است؛ آمریکا می‌خواهد که طالبان اراضی بیشتری در افغانستان داشته باشند و نظامیان آمریکایی بخاطر بهبود امنیت در کشور نیامده‌اند بلکه برای اجرای پروژه‌های خود آمدند.

«همایون همایون» معاون اول مجلس افغانستان در این رابطه گفت که احتمال این که نظامیان آمریکا پلیس افغان را به طور عمد در هلمند کشته باشند، وجود دارد.

وی افزود: ما توقع داریم که آمریکایی‌ها دشمنان افغانستان را هدف قرار دهند نه نیروهای امنیتی ما را ما بیم داریم که به این حملات طور عمد برای تضعیف روحیه نیروهای امنیتی ما حمله هلمند صورت گرفته باشد.

۲ روز گذشته در نتیجه حمله هوایی نیروهای آمریکایی در ولسوالی گرشک ولایت هلمند حدود ۱۵ نیروی پلیس کشته شدند.

جمهور نوشت: نظامیان آمریکا گفتند که این حمله اشتباهی صورت گرفته است و پیش از این نیز چنین حملاتی صورت گرفته است، هفته گذشته در نتیجه چنین حملات اشتباهی ۲ پلیس در هلمند جان باختند.

/انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.