اردبیل؛

انجام مبارزه بیولوژیک در سطح 2200 هکتار از مزارع سویا بیله سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: امسال در سطح 2 هزار و 200 هکتار از مزارع سویای این شهرستان مبارزه بیولوژیک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: برای انجام مبارزه بیولوژیک در شهرستان از 2 نوع زنبور تریکوگراما و براکون استفاده می‌شود که در حال حاضر تعداد 2 کارگاه (انسکتاریوم) در سطح شهرستان در زمینه مبارزه بیولوژیک فعال هستند.

وی بیان کرد: کلیه فرآیند تولید، توزیع و رهاسازی توسط بخش خصوصی(شرکت های دارای مجوز تولید) و نظارت و کنترل کیفی این عوامل توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ انجام می‌شود و روش کار نیز به این صورت است که با استفاده از تله‌های فرمونی آفت مورد نظر را پایش و ردیابی و پیک آن را ردیابی می‌کنند و در مرحله نهایی اقدام به رهاسازی عوامل مبارزه بیولوژیک اقدام می کنند.

وی اظهار کرد: کاربرد مبارزه بیولوژیک مسائل و مشکلات زیست محیطی در پی نداشته و محصول تولیدی نیز سالم و عاری از آفت‌کش بوده، هزینه‌های تولید در این روش به شدت کاهش پیدا می کند و از ظهور و طغیان آفات ثانویه در این روش نیز پیشگیری می‌شود در حالی که در مزارعی که توسط آفت‌کش‌های شیمیایی مبارزه صورت گرفته طغیان ثانویه آفات مشکلات عدیده‌ای هم برای زارع و هم برای محصول تولیدی به وجود می‌آورد. 

 

انتهای پیام/ح

فعالیت 2 کارگاه انسکتاریوم در زمینه مبارزه بیولوژیک در بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.