مردم کازرون، تالاب خشکیده و بدون آب پریشان را با پارچه آبی پوشاندند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همایش آبی بدون آب دیروز بعد از ظهر ۳۰ تیرماه بر اساس فراخوان مردمی برگزار شد.


در همایش آبی بدون آب جمعی از مردم کازرون با حضور در تالاب خشکیده و بدون آب پریشان این شهر، سطح این تالاب را با پارچه آبی رنگ پوشاندند.

 

شرکت کنندگان در همایش آبی بدون آب از مسئولان استانی و کشوری درخواست کردند که برای احیای این تالاب که هویت شهرستان کازرون است همت کنند.

بر اساس آنچه مسئولان پیشتر گفته بودند آب این دریاچه به علت سوء مدیریت‌های گذشته، برداشت بی رویه آب از چاه‌های کشاورزی (مجاز و غیر مجاز) اطراف دریاچه و همچنین کاهش نزولات آسمانی خشک شد.

محمود جعفری رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون در این مراسم اظهار کرد: این حرکت مردمی نشانگر آن است که مردم همیار محیط زیست هستند و در احیای تالاب پریشان نقش دارند.

وی افزود: این حرکت پیامی است به مردم کشور و مسئولان تا در احیای تالاب پریشان تلاش کنند.

جعفری تصریح کرد: طرح جامع احیای تالاب پریشان در استانداری فارس به تصویب رسیده است که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان اعتبارات مورد نیاز برای احیای این تالاب اختصاص یابد.

وی افزود: قرار است که پس از اتمام سد نرگسی با یک خط انتقالی که پیش بینی شده است سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب آب به تالاب انتقال داده شود.


دریاچه پریشان یا فامور یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران است که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قرار گرفته است.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده دارد.

انتهای پیام/ن

تلاش برای احیای دریاچه پریشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.