توسعه 20 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی اصغر شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای این طرح از سال گذشته در استان گفت: برای اجرای این میزان طرح باید تسهیلات و امکانات مورد نیاز فراهم شود. باید برای 5 سال آینده

وی با بیان اینکه سال گذشته 680 هکتار توسعه باغ در اراضی شیب دار استان اجرا شده است،افزود: بخش عمده این طرح در اراضی شیب دار بجنورد اجرا شده است که انگور،بادام دیم،زالزالک و سایر گونه ها در این طرح قرار می گیرد.

شریکیان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های مساعدی که برای توسعه باغ ها در اراضی شیب دار این استان وجود دارد به این وسیله قادر خواهیم بود ضمن حفظ منابع آب و خاک و بهره برداری از نزولات آسمانی با مدیریت های فنی، توسعه متوازن و مطلوبی در باغ های میوه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه استان، توسعه باغ ها در اراضی شیب دار و مستعد است که برنامه ریزی های لازم در حال انجام است که با این عمل علاوه بر پایداری و حفظ منابع خاک، امکان انتقال و تولید فراهم خواهد شد.

گفتنی است:خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

انتهای پیام/آ

اجرای 680 هکتار توسعه باغ در اراضی شیب دار سال گذشته در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.