وزیر بهداشت دو پروژه بهداشتی و درمانی دامغان شامل پایگاه‌های سلامت بوستان و مهر واقع در شهرک بوستان این شهرستان را افتتاح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح شنبه در ادامه سفر دو روزه خود به استان سمنان دو پروژه بهداشتی و درمانی دامغان شامل پایگاه های سلامت بوستان و مهر دامغان را واقع در شهرک بوستان این شهرستان را افتتاح کرد.


علی اصغر مجد فرماندار دامغان درباره این پایگاه، گفت: پایگاه سلامت بوستان در زمینی به مساحت ۳۵۰ متر مربع و با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان و تحت پوشش بودن هشت هزار و ۵۷۱ نفر و پایگاه سلامت مهر در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع و با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و با تحت پوشش بودن پنج هزار و ۷۸۰ نفر جمعیت شهری احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

فرماندار دامغان افزود : دامغان دارای چهار پایگاه سلامت شهری و ۳۲ خانه بهداشت روستایی است که ۱۹ هزار نفر جمعیت روستایی و ۷۷ هزار نفر جمعیت شهری را این پایگاه ها و خانه های بهداشت شهری و روستایی در دامغان را تحت پوشش دارد.


وی تصریح کرد : در شهرستان دامغان یک بیمارستان دولتی ولایت، یک کلینک تخصصی رضایی با ۵۴ پزشک عمومی، ۴۳ پزشک متخصص و ۱۸ نفر دندان پزشک در سطح مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.


مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این مراسم گفت: در ۱۰۰ درصد از روستاها و ۹۰ درصد در شهر دامغان برای روستاییان و شهروندان پرونده الکترونیکی تشکیل شده است.


گفتنی است کمبود پرستار مهمترین مشکل بهداشتی و درمانی در شهرستان دامغان محسوب می شود.


روز گذشته نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار طرح را با اعتبار ۳۰میلیارد تومان در شاهرود افتتاح کرد.


انتهای پیام / ذ


تشکیل پرونده الکترونیکی برای 100 درصد از روستاییان دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار