با حضور فرماندار سرخس نخستین داده هواشناسی از ایستگاه نوبنیاد سرخس ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد حسین سنجرانی فرماندار سرخس با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی نوبنیاد بر اساس آخرین استاندارد‌های جهانی راه اندازی شده است گفت: ایستگاه هواشناسی سرخس بعنوان مرکز اصلی ثبت داده و ایستگاه هواشناسی نوبنیاد نقش مکمل و تکمیل ثبت داده را داراست.

وی افزود:در دو سال اخیر نخستین کارگروه تغییرات اقلیمی شهرستان کلید خورده است تا بتوان از این طریق و بر اساس مصوبات این کارگروه بدنبال احقاق حقوق مردم باشیم.

وی ادامه داد : داده‌های هواشناسی از ارکان مهم زیرساخت در شهرستان است واداره هواشناسی سرخس نقش برجسته‌ای در ثبت تغییرات اقلیمی شهرستان دارد که متاسفانه امکانات این اداره از استاندارد‌های لازم بین المللی برخوردار نبوده است که با همکاری اداره کل هواشناسی استاندارد سازی ایستگاه هواشناسی سرخس کلید خورده است.

فرماندار سرخس گفت: علی تبریز نیا رئیس اداره هواشناسی سرخس با ابراز خرسندی از راه اندازی ایستگاه هواشناسی نوبنیاد نیز گفت: پس از سال‌ها چشم انتظاری موفق شدیم اقلیم اصلی شهرستان وپارامتر‌های استاندارد و همچنین آلایندگی‌های ناشی از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد را ثبت کنیم.

در تست اولیه تمامی پارامتر‌های دما و رطوبت و اعماق خاک با اداره سرخس بررسی شد که اعداد قرائت شده از سرخس با اعداد هواشناسی نوبنیاد کاملا متفاوت و این تفاوت مشهود بود.

انتهای پیام// م. ر
 

 

ایستگاه هواشناسی سرخس نقش مکمل و تکمیل ثبت داده را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام من از روستا گنبدلي در فاصله 32 كيلومتري غرب سرخس و دو كيلومتري نوبنياد هستم ما كه ساكن اين منطقه هستيم هميشه به فرمانداري و شوراهاي گنبدلي اين موضوع يعني تفاوت گرما در تابستان و تفاوت سرما در زمستان بيان ميكرديم يعني تابستان گرمتر و زمستان سردتر از سرخس ميشود ولي متاسفانه مسؤلين گوش شنوا نداشتند