قلاوند از برگزاری جشنواره خیریه غذا در هفته ملی مهارت در لرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  قلاوند، مدیرکل فنی و حرفه‌ای  لرستان، با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت که ظهر امروز در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد گفت: اکثر افرادی که در نماز جمعه حضور می‌یابند از والدین نوجوانان و جوانان هستند بنابراین طرح شمیم خدمات در این مکان برگزار می‌شود تا با دیدن محصولاتی که عرضه می‌شوند فرزندان خود را تشویق کنند در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

برگزاری جشنواره خیریه غذا در لرستان

وی افزود: متأسفانه در استان لرستان حدود ۸۰ درصد از دانش آموزان متوسطه در رشته‌های غیر فنی و رشته‌های نظری تدریس می‌کنند و در آینده به دلیل اینکه در همین رشته‌های نظری ادامه تحصیل می‌دهند در بازار اشتغال به نسبت رشته‌های فنی با مشکل بیشتری مواجه هستند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: یکم تا شش مرداد هفته ملی مهارت نام‌گذاری شده که در این هفته خدمات مهارتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: رویکرد ما این است که افراد را هر چه بیشتر ترغیب و تشویق کنیم تا در دوره‌های فنی و آموزش مهارتی حضور یابند چون بازار کار و اشتغال استان به رشته‌های فنی و مهارتی نیاز دارد و اگر جوانان و نوجوانان گرایش به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای پیدا کنند احتمال اینکه نرخ بیکاری در آینده کاهش یابد بیشتر است.

قلاوند بابیان اینکه هفته ملی مهارت در همه شهرستان‌ها از هر امکانی برای معرفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنیم گفت: برگزاری گذر مهارت، نمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و جشنواره خیریه غذا با همکاری انجمن خیریه ازجمله برنامه‌هایی است که در هفته ملی مهارت در لرستان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ د

بهره‌مندی ۱۸۰۰ مددجوی لرستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.