بیش از چهار هزار تن گردو امسال در شهرستان سلسله برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار و ۱۴۰ تن گردو در شهرستان سلسله برداشت شود.

سپهوند با بیان اینکه شهرستان سلسله با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت، قطب تولید گردو در استان لرستان است افزود: از این میزان یک هزار و ۸۰۰ هکتار بارور و ۵۰۰ هکتار به صورت غیر بارور است.

وی با بیا اینکه متوسط تولید گردو در شهرستان سلسله در هر هکتار ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم و در لرستان ۲ تن است گفت: شهرستان سلسله با تولید چهار هزار و ۱۴۰ تن در سال حدود ۳۰ درصد محصول گردوی استان لرستان را تولید می‌کند که از نظر متوسط عملکرد در هکتار و از نظر میزان تولید رتبه اول را در استان دارد.


سپهوند با بیان اینکه در ایران سالانه ۲۳۰ هزار تن گردو تولید می‌شود که سهم شهرستان سلسله از آن یک و هشت دهم درصد است افزود: در کل کشور‌های جهان سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن گردو تولید می‌شود که سهم شهرستان سلسله از این میزان ۱۲ صدم درصد است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: با توجه به تولید گردوی بسیار مرغوب و زیاد در شهرستان سلسله نیاز است که هر ساله در فصل برداشت همایش سالانه‌ای مانند جشنواره انار زیر تنگ سیاب و جشنواره زردآلو دورود با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان سلسله برگزار شود.


سپهوند افزود: برگزاری این جشنواره‌ها موجب ایجاد یک برند کشوری برای گردوی شهرستان سلسله می‌شود.


انتهای پیام /د

وجود ۴ هزار هکتار باغ گردو در دلفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.