حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: اگر نماز جمعه به سمت جناحی خاص سوق داده شود، دیگر نماز جمعه نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: برخی با بی‌انصافی نماز جمعه را جناحی و چپ و راستی معرفی می‌کنند، در حالی که ارزیابی، نقد، موعظه، تذکر، یادآوری و ارشادِ خالصانه و صادقانه، رسالت مهم نماز جمعه است.

امام جمعه قزوین: نماز جمعه ابزار دست جناح خاصی نیست

امام جمعه قزوین، نقد و ارزیابی حاکمان را یکی از رسالت‌های جدی و مهم نماز جمعه دانست و گفت: کار‌های خوب حاکمان در نماز‌های جمعه مورد تشویق قرار می‌گیرد و کار‌های اشتباه آن‌ها، نقد خواهد شد و در این مسائل تعارفی وجود ندارد و نباید نقد و ارزیابی‌ها در نماز‌های جمعه جناحی معرفی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) فرصت مناسبی برای بررسی جایگاه والای زن در اسلام است.

 امام جمعه قزوین گفت: باید زندگی حضرت معصومه (س) به عنوان دختری نمونه و الگو مورد بررسی و تحلیل و زندگی موفق ایشان به عنوان الگوی همه دختران و زنان جامعه ما قرار گیرد، زیرا ایشان با سن کمی که داشتند منشأ تحولات بسیاری در جامعه ما بودند.

خطیب جمعه قزوین به کرامت و حرمتی که دین اسلام برای زن و دختر قائل شده است، اشاره و بیان کرد: رفتار کریمانه پیامبر اسلام (ص) با دخترشان، حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه‌ای از احترام و کرامت دینی به جایگاه زنان و دختران است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی همچنین به روز بزرگداشت آیت‌الله کاشانی اشاره کرد و گفت: ایشان در ایران نقش مهم و کلیدی در تشویق علما، حوزه‌های علمیه و مردم علیه استبداد انگلیسی داشت و به خاطر همین اقدامات، به ۲۸ ماه زندان محکوم شد، اما حضور ایشان در زندان باعث توقف مبارزات ایشان نشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از مسئولان به جای الگوگیری از چنین فرهنگ والایی، با پذیرش ۲۰۳۰ که لکه ننگی بود، اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان اضافه کرد: هر چند جلوی اجرای این سند گرفته شد، اما تا همین حد از استقبال از آن سند، در شأن جامعه و نظام اسلامی نبود.

امام جمعه قزوین نگاه غربی به زنان و دختران را نگاه ابزاری، تبلیغاتی و آلوده دانست و افزود: ان‌ها با این نگاه چطور می‌توانند حافظ کرامت زنان و دختران باشند.

انتهای پیام/

 

متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه های نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.