
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت اله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: برای خرید تجهیزات ناوبری و خدمات فرودگاهی، بودجه عمومی و درآمدهای شرکت جوابگو نیست و تامین منابع مالی مورد نیازمند سرمایه گذاری ها از طریق فاینانس خارجی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون مشکلی برای خرید تجهیزات ناوبری و خدمات فرودگاهی وجود ندارد، گفت: مهم ترین مساله شرکت فرودگاه ها برای تامین منابع مالی استفاده از فاینانس خارجی است تا در کوتاه مدت این تجهیزات برای فرودگاه های کشور خریداری تا شاهد تسریع در این حوزه هوانوردی باشیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: با این حال خیلی از تجهیزات مود نیاز فرودگاههای کشور و تجهیزات ناوبری هوایی مورد نیاز، کنترل ترافیک، ارتباطات، کمک ناوبری و سیستم های راداری خریداری شده و یا در مرحله انجام است.
مه آبادی افزود: حجم سرمایه گذاری مورد نیاز در حوزه فرودگاهی بسیار زیاد است تا با انجام سرمایه گذاری های مناسب بتوانیم برخی از گلوگاه های فرودگاه ها را برطرف کنیم.
وی یادآور شد: در حوزه فرودگاهی نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و در حوزه خرید تجهیزات ناوبری، فنی و مهندسی نیازمند ۲۵۰ میلیون دلار سرمایهگذاری در فرودگاههای کشور هستیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته با حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت هوانوردی بسیاری از مشکلات فراروی این صنعت را برطرف شده و امیدواریم با خرید تجهیزات مورد نیاز در این بخش توسعه صنعت هوانوردی کشور با سرعت بیشتری دنبال شود.
مه آبادی تأکید کرد: نوسازی تجهیزات فنی و فرودگاهی به ارتقا ایمنی پروازها در این بخش کمک میکند و ما درصددیم به صورت مستمر روند ایمنی پروازها را در این حوزه ارتقا بخشیم، زیرا نباید هیچ وقت ایمنی را فدای امنیت کنیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در خاتمه عنوان کرد: اکنون ۵۴ فرودگاه در کشور فعال هستند و به طور متوسط روزانه ۱۱۰۰ پرواز عبوری و ۹۰۰ پرواز داخلی در آسمان کشور انجام میشود.
انتهای پیام/