به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت بهرهبرداری مترو تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن میپردازیم.
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران، تشکیل کمیته امنیتی با عنوان پلیس مترو را به عنوان یک ضرورت در مترو دانست و گفت: ساختار مترو یک تافته جدا از بخشهای دیگر شهری است و با توجه به وسعت و جابجایی سفری که از طریق آن صورت میگیرد باید به آن توجه جدی شود.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: مترو در همه جا نمی تواند گسترش پیدا کند و ما باید با هماهنگی دیگر وسایل حمل و نقل در راستای تکمیل شبکه حمل و نقل گام برداریم و شبکهای که ایجاد می شود باید در دسترس، ایمن، ارزان و پاک باشد و متناسب با میزان مسافت سفر و تعداد مسافران در نظر گرفته شود.
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه سفارش قطعات مترو پرحجم نیست و در نتیجه سود بالایی عاید تولید کننده نمی شود، حال اگر در تأمین هزینه تحقیقات به شرکت های دانش بنیان کمک شود مانع بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی می شود.
وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان داخلی با کمترین امکانات و تجهیزات مشغول به ساخت پیچیده ترین قطعات مترو با کیفیت بالا هستند، تصریح کرد: با کمک دانشگاه صنعتی شریف موفق به تأیید کیفیت ۵٠ قطعه ساخت داخل شده ایم که استفاده از این تولیدات ملی در سال گذشته باعث صرفه جویی یک میلیون دلاری شده است.
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران عنوان کرد: یکی از بایستههای جهانشهر هوشمند توجه به حمل و نقل شبکهای و توسعه سیستم توزیع هوشمند است که اگر بخواهیم به سمت جهانشهری با مشخصه صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت کنیم باید سرمایه گذاری اطلاعاتی را در اولویت قرار دهیم و این جز با تمرکز بر دانش و هوشمندسازی سیستمها میسر نخواهد بود.
احمدی بافنده بر ضرورت استفاده از مدلهای مختلف حمل و نقل عمومی در کنار یکدیگر تأکید کرد و افزود: متأسفانه گرایش بد استفاده از حمل و نقل عمومی امروز به یکی از چالشهای مهم کلانشهرها تبدیل شده است و اگر ما به تفکیک درستی از توزیع وسایل تردد مناسب در سطح شهرها دست پیدا نکنیم، ترافیک و آلودگی هوا قطعأ رفع نخواهد شد.
انتهای پیام/