دستیاری، از مبلغ ۴۵ میلیارد تومان ریال اعتبار برای تکمیل طرح آبرسانی دشت جایدر شهرستان پلدختر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نعمت‌اله دستیاری فرماندار پلدختر گفا: تا کنون مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت و راه‌اندازی  طرح آبرسانی دشت جایدر شهرستان پلدختر هزینه شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی  طرح آبرسانی دشت جایدر شهرستان پلدختر سال ۸۸ با هدف افزایش سطح زیر کشت، میزان تولیدات کشاورزی، احیا و گسترش فعالیت‌های کشاورزی، افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از مهاجرت و تامین آب از رودخانه کشکان آغاز شد.

دستیاری گفت: این طرح تاکنون به صورت کلی ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۴۲ درصد آن مربوط به دولت تدبیر و امید است که با تکمیل کلی آن دو هزار و ۵۴۰ هکتار از اراضی منطقه به آبی تبدیل می‌شود.

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز اول این طرح

فرماندار پلدختر گفت: فاز اول  طرح آبرسانی دشت جایدر شهرستان پلدختر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در بازدید میدانی از آن روند ساخت رضایت بخشی دارد.

دستیاری افزود: برای فاز نخست این طرح در سال گذشته مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت اعتبار مصوب شده و به موقع تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با اجرای فاز نخست این طرح یک‌هزار هکتار از اراضی دشت جایدر به صورت آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود.

فرماندار پلدختر گفت: باتکمیل و راه اندازی این طرح برای یک‌هزار و ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.


انتهای پیام/ د

۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح دشت جایدر درپلدختر/ پیشرفت ۸۰ درصدی فاز اول این طرح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.