مقام قطری: اظهارات اخیر چهار کشور محاصره‌کننده قطر نمونه‌ای دیگر از رفتار خطرناک و بی‌برنامه آنهاست

یک مقام قطری اعلام کرد اظهارات اخیر چهار کشور محاصره‌کننده دوحه نمونه‌ای دیگر از رفتار خطرناک و بی‌برنامه آنها در محاصره غیرقانونی قطر است.

مقام قطری: اظهارات اخیر چهار کشور محاصره‌کننده قطر نمونه‌ای دیگر از رفتار خطرناک و بی‌برنامه آنهاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام دولت قطر روز چهارشنبه اعلام کرد چهار کشور عربی تحریم کننده قطر پس از تغییر درخواست هایشان نشان دادند به گونه ای خطرناک و بی برنامه عمل کرده اند. عربستان سعودی ، امارات عربی متحده ، مصر و بحرین روز سه شنبه اعلام کردند قطر باید به شش اصل در زمینه مقابله با تروریسم پایبند باشد و درباره طرحی برای اجرای آنها مذاکره کند. این چهار کشور پیشتر 13 درخواست ازجمله تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره را مطرح کرده بودند.

 شیخ سیف آل ثانی، مدیر دفتر ارتباطات دولت قطر افزود: «این چهار کشور پیوسته بیانیه هایی ضد و نقیض منتشر کرده اند. هیچ تماس رسمی با قطر چه به طور مستقیم یا از طریق آمریکا یا کویت، که در تلاش به منظور میانجیگری برای حل این بحران هستند، صورت نگرفته است.»

وی تصریح کرد این اظهارات اخیر نمونه ای دیگر از رفتار خطرناک و بی برنامه آنها در محاصره غیر قانونی قطر است. در ابتدا هیچ درخواستی وجود ندارد اما پس از فشار کشورهای میانجیگر محاصره کنندگان فهرستی از درخواست ها را ارائه کردند که خیلی زود مشخص شد منطقی و عملی نیست.

شیخ سیف آل ثانی گفت فهرست جدید که متشکل از شش درخواست است شامل تعهداتی در زمینه مقابله با افراط گرایی و تروریسم ، جلوگیری از تامین مالی و مقابله با پناهگاه های امن برای گروه های افراطی و همچنین تعلیق هرگونه اقدام یا اظهارات تحریک آمیز است که می تواند منجر به نفرت و خشونت شود.

قطر اتهامات را در مورد حمایت این کشور از گروه های تروریستی رد می کند و تاکید دارد چنین اتهاماتی دارای انگیزه سیاسی است.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد مقام قطری از رفتار متناقض کشورهای تحریم‌کننده دوحه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار