نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز چهارشنبه (28 تیر ماه 96) در مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ظهر امروز چهارشنبه (28 تیر 96) در مجلس برگزار شد و  3 محور اساسی فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

1-نامه محرومیت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد تیم های بدهکار ایرانی
2-واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی
3-آماده سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی روسیه

در ابتدا محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ درباره خصوصی‌سازی ورزش و همچنین فوتبال سخنان زیادی برای گفتن داریم که مجلس باید به درستی نقش خود را در این بخش ایفا کند.300  هزار میلیارد تومان برای 2 باشگاه پرسپولیس واستقلال هزینه هنگفتی است و باید برای آن چاره ای بیندیشیم. تعویق در خصوصی سازی این 2  باشگاه اثرات مخربی را در پیش دارد و باید هرچه سریعتر این موضع مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: تزریق 27 صدم درصد بودجه به ورزش شاهکار دولت بود و امیدواریم روند ورزش به همین صورت ادامه یابد. تاج برای صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی 2018 روسیه برنامه داد و ما فقط بر امور مالی فدراسیون نظارت می کنیم.

 در همین باره علی مطهری، نایب رئیس مجلس خطاب به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بیان کرد: به اعتقاد من کی روش از بازی با تیم های بزرگ خودداری می کند و این به دلیل ترس از افت رنکینگ در فیفا است و فدراسیون فوتبال وظیفه دارد برای هر چه بهتر شدن تیم ملی فوتبال چند دیدار تدارکاتی با تیم های بزرگ را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت عزم و اراده ای برای واگذاری باشگاه های خصوصی ندارد و باید در این زمینه مجلس شورای اسلامی تذکرات لازم را بدهد، در حال حاضر و با شرایط موجود حقوق هواداران و برخی مدیران با تعویق در خصوصی سازی از بین می رود و باید با کارگروه ویژه خصوصی سازی این موضوع را سریعتر به سامان برسانیم.

همچنین مهدی تاج در جلسه با نمایندگان مجلس در مورد مسائل فوتبال گفت: واگذاری باشگاه ها بر عهده دولت است و ما این موضوع را ریشه ای دنبال می کنیم.

وی افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید بر تسویه حساب مالیاتی باشگاه ها دارد و تعلل در پرداخت مالیات سبب محرومیت بین المللی ما می شود. تمام باشگاه ها باید خصوصی شوند،  استقلال و پرسپولیس از لحاظ ساختاری خصوصی هستند اما مجمع مشترک اشکال دارد. این 2 تیم باید با قانون تجارت اداره شوند و این به نفع فوتبال کشور است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: جلسه محرمانه نبود و بررسی مشکلات قدیمی فوتبال بود. فرصت برای حل مشکل باشگاه های گرفتار تا 9 شهریور ماه است و تلاش می کنیم تا مشکل تیم های استقلال، پرسپولیس و نفت به زودی حل شود.

تاج درخصوص شرایط تیم های ملی بیان کرد: با 45 میلیارد تمام تیم های ملی را بسته ایم و تلاش می کنیم تا جلوی برخی قرارداد های زیان آور بازیکنان و مربیان خارجی گرفته شود.

وی ادامه داد: فدراسیون و وزارت نقشی در لغو دربی نداشتند و نفت نیز بدون مشکل مقابل پرسپولیس بازی می کند. قرار شد مچلس 4 تا کارگروه تشکیل دهد و مشکلات فوتبال را حل کند. اینکه  پرسپولیس170 میلیارد مالیات دارد، عجیب است، زیرا پرسپولیس سودی نداشته که مالیات دهد.

آقازاده نماینده وزارت ورزش در جلسه با فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی: خصوصی سازی را به طور جدی نبال می کنیم و باید در این زمینه راهکار های مناسب ارائه شود.

یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد خصوصی سازی 2 تیم استقلال و پرسپولیس خاطر نشان کرد: باید واگذاری در 3 بخش مالکیت مدیریت و سهام به صورت اصولی انجام شود، دولت انگیزه ای برای واگذاری ندارد. قیمت 320 میلیارد تومان برای واگذاری عادلانه نیست و 20 درصدمبلغ باید در اختیار مالکان معنوی یا همان پیشکسوتان قرار بگیرد. در فوتبال سالانه 500 میلیارد تومان هزینه می شود و  در همین سال گذشته هم 196 میلیارد تومان ورزشکاران فقط به صورت پنهان پول گرفته‌اند.

همچنین در حاشیه دیدار فوتبالی ها و بررسی مشکلات در مجلس شورای اسلامی مقرر شد کار گروهی برای خصوصی سازی شامل یک نماینده از وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد،  فدراسیون فوتبال و نماینده خصوصی سازی تشکیل شود و روند این موضوع را تسریع ببخشند.

چند نماینده در حشیه جلسه امروز ضمن انتقاد از سر مربی تیم ملی فوتبال گفتند: کی روش به شخصیت ایرانی ها توهین کرد البته باید از نتایج خوب وی تقدیر کرد اما این موضوع نباید تکرار شود و باید برای آن چاره ای اندیشید.

در پایان نیز یوسفی نماینده مردم خوزستان در مورد احتمال محرومیت باشگاه های فوتبال ایران به دلیل بدهی گفت: موضوع نامه تهدید آمیز کنفدراسیون فوتبال  آسیا برای محرومیت تیم های بدهکار باید به شکل ویژه پیگیری شود. حل مشکل فوتبال با توجه به فساد مالی که همچنان پابرجاست،  سخت و دشوار است.

وی افزود: کی روش اگر بازار کار بهتری داشت می رفت ، به عقیده من  فدراسیون به تنهایی قادر به خصوصی سازی نیست.

انتهای پیام/

نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
ای وا /مگه میشه
آخرین اخبار