اولین و بزرگترین رویداد علمی آموزشی راه اندازی کسب و کار مهاجرین افغانستانی با عنوان نوآوردگاه ارزش آفرینان افغانستانی اواخر مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان اولین و بزرگترین رویداد علمی آموزشی راه اندازی کسب و کار مهاجرین افغانستانی با عنوان «نوآوردگاه ارزش آفرینان افغانستانی» اواخر مهرماه سال جاری در استان تهران برگزار خواهد شد.

در این همایش که به همت شرکت شتاب دهنده شزان و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران برگزار می‌شود، صاحبان ایده و کارافرینان جوان مهاجر به مدت پنج روز مورد بررسی و آنالیز کارشناسان کسب و کار و سرمایه گذاران افغانستانی قرار خواهند گرفت و در پایان این همایش از ایده های برتر حمایت خواهد شد.

عنایت ایوبی مهاجر افغانستانی و از برگزار کنندگان این همایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هدف اصلی از برگزاری این همایش را: ترویج فرهنگ و ادبیات نوآوری در بین مهاجرین، کارآفرینی و ارزش‌آفرینی در حوزه کسب‌وکارهای نوپا اعلام کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این نوآوردگاه می توان به آموزش و توانمندسازی مهاجران افغانستان در ایران و سایر نقاط جهان برای راه‌اندازی کسب‌وکار؛ شناسایی افراد، تیم‌ها و ایده‌های جدید نوآورانه و ايجاد بستر مناسب جهت رشد و باروری آنها در راستای ایجاد و راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای جدید؛ استفاده از تجربه‌های علمی و عملی کارآفرینان برتر افغانستانی؛ ایجاد ارتباط دوسویه بین دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، پژوهشگران و فناوران جوان افغانستانی با حامیان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حمایت از کسب‌وکارهای نوپا ؛ غنی‌سازی زیست‌بوم منابع انسانی افغانستانی و ایجاد شبکه ارتباطی بین فعالان این زیست‌بوم در سراسر جهان اشاره کرد.

وی افزود: این رویداد اولین و بزرگترین رویداد علمی ـ آموزشی در حیطه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار مهاجرین افغانستانی مقیم در جمهوری اسلامی ایران می باشد که با در نظر داشت شرایط و ظرفیت های موجود در بین مهاجرین این افراد و ایده هایشان را مورد بررسی و در نهایت مورد حمایت خود قرار خواهد داد.

ایوبی در پایان یادآور شد: شرکت کنندگان در این همایش به مدت پنج روز در یک مدل شبیه سازی شده از فضای کسب و کار قرار خواهند گرفت و با شرکت در کارگاههای مختلفی چون طرح ارزش پیشنهادی، مدل کسب و کار و مالکیت فکری در نهایت خواهند توانست به ایده های کارافرینی خود جامه عمل بپوشانند.

لازم به ذکر است این همایش در تاریخ 24 الی 28 مهرماه سال جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

نحستین نوآوردگاه ارزش آفرینان مهاجرین افغانستانی مقیم ایران

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار