عضو هيات رييسه صنف بارفروشان ميدان میوه و تره‌بار (الغدير) اهواز بر لزوم نظارت شورای شهر بر عملکرد شهرداری و نرخ کرایه غرفه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اصغر ياوری، عضو هيات رييسه صنف بارفروشان ميدان میوه و تره‌بار (الغدير) اهواز با بیان اینکه مكان ميدان ميوه و تره‌بار اهواز در سال ٨٠ جابه‌جا شده است، گفت: شهردار وقت به لحاظ ورود كاميون‌های سنگين و حل مشكل ترافيک و رفع ازدحام، مکان ميدان را جابه‌جا كرد كه اعضای صنف بارفروشان هم تمكين كردند.

 

وی با بيان اينكه بعد از جابه‌جايی اين ميدان هيچ‌گونه زيرساخت و امكاناتی برای ما فراهم نشده است، تصریح کرد: شهرداری قبل از جابجايی، در خصوص امكانات وعده‌های زيادی داد اما به هيچ‌كدام از آن‌ها عمل نكرد، در اين ميدان مشكلات فراوانی مشاهده می‌شود اما هيچگونه اقدامی در جهت رفع و حل آن‌ها از سوی شهرداری انجام نمی‌شود.

 

‎ياوری با اشاره به ديگر مشكلات ميدان ميوه و تره‌بار اهواز اذعان داشت: مهم ترين مشكل ميدان، فاضلاب است كه باعث آسيب رساندن به سلامت مردم و فاجعه زيست محيطی است و از ديگر مشكلات می توان به آسفالت پشت غرفه‌ها اشاره کرد كه از ابتدا به همين شكل بوده است.

 

عضو هيات رييسه صنف بارفروشان ميدان میوه و تره‌بار افزود: نبود روشنايی در ميدان، فقدان نمازخانه، مسجد و سرويس‌های بهداشتی عمومی، حمام و نبود پاركينگ مناسب برای خودروهای شخصی و وانت ‌بارها در ميدان و همچنين نبود يكسری امكانات ورزشی برای مواقع فراغت كارگران میدان، از دیگر مشکلات است.

 

وی با بيان اين‌كه به عنوان اتحاديه به تمام وظايفی كه بر عهده ما گذاشته شده است عمل كرده‌ايم، اظهار داشت: از جمله وظايفی كه به ما محول شده است ساخت مسجد و در كنار آن سرويس‌های بهداشتی و حراست ميدان و نظافت و فضای سبز است كه به اين وظايف عمل كرده‌ايم اما شهرداری وظايف خود را در اين خصوص انجام نداده است.

 

اصغر ياوری اذعان کرد: شهرداری با وجود كم‌كاری خود در تمام زمينه‌های ميدان مطالبه كرايه‌هايی را از غرفه‌داران می‌كند كه در هيچكدام از كلانشهرهای كشور اين‌گونه نيست. در تهران، اصفهان، شيراز، كرج و اردبيل استعلام گرفته شود و آنچه آن‌ها پرداخت می‌كنند از ما مطالبه كنند.

 

وی بیان داشت: به راستی مگر شرايط فضای كسب‌وكار ما از آن‌ها بهتر است كه اين مطالبه را از ما می‌خواهند. در اين خصوص شورای چهارم هيچ اقدام بازدارنده‌ای انجام نداد كه اين از وظايف شورای اسلامی چهارم بود اما نظارتی بر عملكرد شهرداری نداشت.

 

ياوری گفت: طی جلسه‌ای كه ٩ ماه پيش با حضور استاندار، شهردار و فرماندار و مدير عامل سازمان ميادين و اعضای هيات مديره بارفروشان تشكيل شد صورت جلسه‌ای به امضای همه رسيد اما شهرداری و سازمان ميادين به مصوبات آن صورتجلسه كه امضا كرده بودند عمل نكردند.

 

این عضو هیات رییسه با بیان این‌که اراده‌ای در شهرداری جهت حل مشكلات ميدان الغدير ديده نمی شود، اظهار داشت: چهار غرفه ميدان توسط مقام قضایی پلمپ شده كه شهرداری وقت، مبالغ اين غرفه‌ها را دريافت کرده و به مدت 3 سال است كه پلمپ شده است و اداره حقوقی شهرداری و شخص شهردار اقدام عاجلی انجام نداده‌اند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.