به مناسبت هفته بهزیستی، پایگاه CBR (طرح پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری) شهرستان کوهرنگ افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آیینی به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مسئولان استانی و محلی پایگاه طرح پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری (CBR) شهرستان کوهرنگ همزمان با پایگاه‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، گلستان و کرمان افتتاح شد.

محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: طرح خدمات توانبخشی در ۱۰۰ درصد جوامع روستایی این استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در شهر چلگرد با پوشش جمعیتی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر آغاز شده است افزود: تمام خدمات توانبخشی برای معلولین با همکاری تشکل‌های مردمی در این پایگاه‌ها ارائه می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: در این طرح ۴۹۶ نفر از توان خواهان مناطق روستایی و ۱۱۰ نفر از توان خواهان مناطق شهری کوهرنگ از خدماتی مانند فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و خدمات درمانی بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: پیش از این افراد برای دریافت خدمات توانبخشی به شهرستان‌های دیگر استان مراجعه می‌کردند.

میرزایی با بیان اینکه این طرح از سال ۸۷ با حضور بیش از ۲۲۰ تسهیلگر محلی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار نفر از جمعیت ۳۲ هزار نفری معلولین استان زیرپوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) قرار دارند.

وی افزود: معلولین در این طرح از خدماتی نظیر آموزش درون و بیرون از خانواده، کمک‌های مالی برای امرار معاش، هزینه دارو و درمان، ایاب و ذهاب، مناسب سازی محل زندگی، اشتغال زایی و وسایل کمک توان بخشی بهره مند می‌شوند.

۲۴ تا ۳۰ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است که برنامه‌های امسال این هفته با شعار «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» اجرا می‌شود.

کوهرنگ از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

پایگاه CBR در شهرستان کوهرنگ افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار