یک جوان چهارمحال و بختیاری با وجود معلولیت، کلیشه ای نبودن جمله «خواستن، توانستن است» را به اثبات رساند و روی اراده را کم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سجاد لطفی، جوان توانای استان چهارمحال و بختیاری پس از بروز حادثه‌ای ناگوار از نعمت داشتن دست محروم شد، اما با وجود معلولیت جمله «خواستن، توانستن است» را در عمل به اثبات رساند و این موضوع ذره‌ای از اراده وی در ادامه مراحل زندگی کم نکرد.
 
 موفقیت مصداق خواستن، توانستن است

این جوان توانا با راه اندازی و فروشندگی در مغازه خوار و بار فروشی، چند خانواده را سرپرستی می کند. عزم و اراده این جوان به قدری بالاست که می توان گفت: « روی اراده را کم کرده است!!!!!»
 
 
موفقیت مصداق خواستن، توانستن است
 
برای آشنایی بیشتر به سراغ این جوان در محل زندگی وی رفتیم تا هم با خود او و هم با نحوه کار و فعالیتش بیشتر آشنا شویم:

سین: خودتان را معرفی کنید:

جیم: سجاد لطفی متولد سال ۱۳۶۵ در روستای معدن از توابع شهرستان کیار هستم.

سین: آیا معلولیت شما مادرزادی است؟

جیم: خیر، از سن ۹ سالگی و بر اثر برق گرفتگی از ناحیه دو دست دچار معلولیت شدم. البته چون پدرم آن موقع در قید حیات نبود، این مسأله برای خانواده و خود من بسیار مشکل ساز و دشوار بود.
 
موفقیت مصداق خواستن، توانستن است
 
سین: از چه زمانی شروع به کار کردید؟

جیم: دو سال پس از سانحه برق گرفتگی، با اینکه اطرافیان و دوستان امیدی به موفقیت من نداشتند، نوشتن با دهان را تمرین کردم و تحصیل خود را ادامه دادم. حتی تا سال اول دانشگاه هم ادامه دادم اما به علت نداشتن توان مالی بیشتر درس نخواندم.

سین: از چه سالی شروع به فروشندگی کردید؟

جیم: از سال ۱۳۸۴ با ۶ میلیون ریال یک مغازه راه اندازی کردم و در آن مشغول به فعالیت شدم.
 
موفقیت مصداق خواستن، توانستن است

سین: چند خانواده را سرپرستی می‌کنید؟

جیم: در حال حاضر سرپرستی و مخارج خانواده خودم، مادرم و دو برادر معلولم را بر عهده دارم.
 
موفقیت مصداق خواستن، توانستن است

سین: چه سالی ازدواج کردید؟

جیم: در سال ۱۳۸۹ ازدواج کردم و الان پدر سه فرزند هستم.
 
 سین: یک جمله پایانی برای ما بگویید:
 
جیم: «من هیچ گاه به معلولیتم فکر نکردم و آن را مانعی برای زندگی نمی دانم چرا که  اگر تسلیم معلولیت می شدم و اراده خود را محکم نمی کردم الان سجاد لطفی موفق نبودم ...»
 
موفقیت مصداق خواستن، توانستن است

ویژگی امیدوار بودن به زندگی این جوان توانا، زبان زد اهالی روستا بود.
 
یکی از اهالی، مشتری مداری و انصاف را از ویژگی های بارز آقای لطفی در شغل خود می داند و می گوید: کاش تمام معلولین و جوانان جامعه بتوانند مانند آقای لطفی با امید به زندگی تلاش کنند تا هم برای خود و هم برای دیگران و جامعه مفید باشند.

موفقیت مصداق خواستن، توانستن است
 
این جوان توانا علاوه بر مغازه داری و تأمین مخارج چند خانواده، توانایی رانندگی با نی سان را هم دارد.
 
موفقیت مصداق خواستن، توانستن است 

 محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سجاد لطفی از معلولین توانا و موفق استان به شمار می رود که روحیه بالا و پشتکار او می تواند الگویی برای همه و بویژه جوانان و سایر معلولان باشد.

وی درخصوص حمایت از این جوان معلول اضافه کرد: برای تأمین مسکن،  ۱۸۰ میلیون ریال وام بلاعوض و برای اشتغال وام با سود ۴ درصد به وی تعلق می گیرد.
 
میرزایی با بیان وجود ۳۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۶۵ مرکز توانبخشی و ۷۰۰ مؤسسه خیریه نیز برای کمک به معلولان در استان فعالیت می کنند.
 
روستای زیبای معدن از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان در شهرستان کیار در فاصله ۱۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و از شمال و جنوب به کوهستان متصل می‌باشد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار