مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: لازم است حساسیت مردم همچنان تا پایان فصل گرما نسبت به بیماری تب کریمه کنگو حفظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مهدی شفیعی گفت: هرچند که نگران وضعیت تب کریمه کنگو در استان نیستیم اما توصیه می کنیم مردم همچنان حساسیت خود را حفظ کنند.
وی افزود: خوشبختانه نسبت به سال های گذشته موارد ابتلا به این بیماری افزایش چشمگیری نداشته است و ما نگرانی نداریم.
وی به نشانه های تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: تب، درد عضلانی، سرگیجه، درد گردن، چشم درد، ترس از نور، تهوع، استفراغ، نوسانات خلقی جدید از جمله نشانه های اولیه این بیماری در انسان است.
شفیعی با تاکید بر توصیه های ایمنی به شهروندان تصریح کرد: هم استانی ها باید محصولات گوشتی با مهر سازمان دامپزشکی را بخرند، همچنین استفاده از دستکش موقع خرد کردن گوشت، پخت گوشت دردمای بالای 50 درجه سانتیگراد که موجب از بین رفتن ویروس می شود، نیز مورد تاکید است.
وی افزود: به علاوه نگهداری گوشت پس از خریداری، حداقل 24 ساعت در دمای یخچال نیز از دیگر نکاتی است که جهت پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو باید رعایت شود.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان توصیه های ایمنی به دامداران ،تاکیدکرد: سم پاشی دام ها و اماکن دامی با سم ضد کنه در فصل گرما، استفاده از لباس کر و دستکش و چکمه در هنگام تماس با حیوانات، خود داری از له کردن یا کشتن کنه با دست، باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ی

مردم همچنان مراقب باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار