عملیات فنس کشی در حریم قبرستان تاریخی فال در شهرستان مهر اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد تقوی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهر گفت: این قبرستان ثبتی در سال‌های قبل از استقرار اداره میراث فرهنگی شهرستان مورد تخریب و تجاوز اهالی روستا قرار گرفته بود که پس از تشکیل اداره در چند سال اخیر با همکاری بخشداری گله دار، نیروی انتظامی، دهیاری و شورای روستای فال ساخت و ساز‌های غیر مجاز تخریب شد.


وی افزود: با تامین اعتبار به جهت تعیین حریم برای این اثر تاریخی با همکاری دهیاری و شورای دهستان فال، اقدامات اجرایی به منظور نصب فنس در محدوده قبرستان در دست اجرا است.


تقوی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای فنس کشی این قبرستان تاریخی، بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبارمورد نیاز این طرح، ۱۰۰۰ میلیون ریال آن توسط دهیاری روستای فال و ۳۰۰ میلیون ریال آن نیز از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی فارس تامین شده است.


قبرستان تاریخی فارس متعلق به دوره اسلامی در دهستان فال از توابع بخش گله دار است و در تاریخ ۲۴/۴/۱۳۸۲ با شماره ۹۲۰۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


در این قبرستان سنگ نوشته‌های قدیمی و زیبا به شکل صندوق و تابوت مربوط به قرون ششم و یازدهم هجری و گنجینه‌ای از خطوط کوفی، تزیینی ثلث با کتابت استادانه موجود است.
انتهای پیام/ر

اجرای عملیات فنس کشی در حریم قبرستان تاریخی فال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار