نیمی از ریه مرد ۶۸ ساله که ۵۰ سال سیگار می‌کشید برداشته شد.

 دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت الله روحانی بابل در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از سیگار به عنوان عامل اصلی سرطان ریه خبر داد و گفت: بیمار مرد ۶۸ ساله‌ای بود که حدود ۵۰ سال روزی یک پاکت سیگار مصرف میکرد، با علایم خلط خونی به این مرکز مراجعه کرد که پس از بررسی‌ های لازم، توده‌ای در لب تحتانی ریه راست و چسبیده به ناف ریه تشخیص داده شد.

دکتر نصرتی افزود: بیمار پس از انجام شیمی درمانی آماده جراحی شده بود که در این جراحی بیش از نصف ریه بیمار برداشته شد.

فوق تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: سرطان ریه به عنوان یکی از کشنده‌ترین نوع سرطان‌ ها در جهان سالانه شمار زیادی از زنان و مردان را به کام مرگ می‌ کشد.

دکتر نصرتی افزود: ۹۰ درصد سرطان ‌های ريه و ۷۰ درصد بيماری ‌های ريوی، به مصرف دخانيات مربوط می ‌شود.

وی گفت: احتمال بروز سرطان ريه در سيگاری ‌ها، به‌ شدت بالاست‌ به ‌طوری كه در افرادی كه تا ۱۴نخ سيگار در روز می ‌كشند، احتمال بروز سرطان ريه، تا ۸ برابر بيش‌ تر می شود و  اگر اين تعداد به ۲۵ نخ برسد، احتمال بروز سرطان ريه تا ۲۰ برابر افزايش می ‌يابد.

فوق تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت الله روحانی بابل از وجود سیانور، بنزن، فلزات سنگین، سرب در دود سیگار خبر داد و افزود: وجود این مواد موجب بروز بدخیمی های متعدد ، حمله قلبی ، حمله مغزی ،  و سرطان هایی همچون ریه ، حنجره، حفره دهان، حلق، مری، معده، لوزالمعده، کلیه، مثانه ، معده ، پانکراس ، گردن رحم می شود.

دکتر نصرتی هشدار داد: سيگار كشيدن مادران نه تنها در دوران بارداری و بعد از آن برای خودشان مضر است، بلكه دارای اثرات طولانی مدت بر روی نوزادان و فرزندانشان است.

 

برداشتن نیمی از ریه مرد ۶۸ ساله + تصاویر

 

برداشتن نیمی از ریه مرد ۶۸ ساله + تصاویر

انتهای پیام/ م

نیمی از ریه مرد میانسال برداشته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.