اصفهان؛

شناسنامه‌دار شدن بازی‌ها در مراکز فرهنگی اصفهان

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مراکز فرهنگی تمامی بازی‌ها شناسنامه‌دار شده است، گفت: لیست نیازهای کودکان به بازی‌های مختلف نیز تهیه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر بقایی امروز در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی خانه خلاقیت و کودک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان برنامه‌ای به نام فرهنگ به علاوه ۶، فرهنگ منهای ۳ بوده است؛ بر همین اساس قرار شد تا ۶ کار در این سازمان انجام و از ۳ کار دوری شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع سازمان فرهنگی خود را موظف می‌داند تا اگر برنامه‌ای نیاز به بازنگری دارد انجام دهد و معایب برنامه‌های فرهنگی را هم از بین ببرد، بخشی از این موضوع هم به اصلاح زیرساخت‌های نرم‌افزاری و باز تعریف مأموریت‌های سازمان مربوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از محدودیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری را منابع مالی و در نتیجه بازماندن از ارتقا زیرساخت های سخت‌افزاری است، تصریح کرد: تصمیم بر این شد تا زیرساخت های نرم‌افزاری ارتقا یابد که چند مرکز برای این کار تعریف شد.

بقایی بیان کرد: مرکز ادبی قلمستان، خانه جوان، خانه نوجوان، مرکز فرهنگی خانواده، خانه خلاقیت، کتابخانه ادبیات، باغ جوان و باغ پردیس از جمله مراکزی هستند که قرار است زیرساخت نرم‌افزاری در آن‌ها ارتقا یابند؛ اصلاحات سخت‌افزاری باغ جوان، خانه کودک و کتابخانه میرداماد انجام شده که با تغییرات نرم‌افزاری این سه مرکز تعداد مراجعات هم بیشتر شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هر دوره از تاریخ نیازهای مردم به مباحث فرهنگی متفاوت است، گفت: در دوره‌ای صحبت از خلاقیت فردی بود در حالی که امروزه خلاقیت جمعی مطرح است که طبیعتاً با این تغییرات برنامه‌های فرهنگی هم باید تغییر کنند.

وی با بیان اینکه در این مراکز فرهنگی تمامی بازی‌های موجود شناسنامه‌دار شده است، اظهار کرد: به دور از برگه‌های اطلاعیه‌ای که در کنار وسایل بازی قرار گرفته، لیستی هم تهیه شده که نیازهای کودکان به بازی‌های مختلف را بر اساس میزان سن، فکری بودن بازی و غیره نشان می‌دهد.

بقایی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی بازی‌های کودکان اضافه کرد: بر اساس مصاحبه‌ای که با افراد علاقه‌مند به فعالیت در زمینه بازی با کودکان صورت می‌گیرد، این افراد باید قدرت کار با کودکان را داشته و مسائل خلاقانه را به کودکان بیاموزند، زیرا یکی از راه‌های پرورش خلاقیت در کودکان، بازی کردن است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افزایش محیط‌های بازی است، افزود: دفتر تخصصی بازی در مرکز بازی مستقر است و قرار است مراکز بازی مختلفی تحت مدیریت این دفتر ساخته شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در پایان اظهار کرد: مراکز بازی کودکان باید در سطح شهر تکثیر شوند و این کار به تنهایی از عهده شهرداری بر نمی‌آید؛ بخش خصوصی باید وارد این کار شود و با الگویی که از شهرداری می‌گیرد این کار را پیش ببرد.

 ظهر امروز دو مرکز فرهنگی خانه خلاقیت و خانه کودک اصفهان بار دیگر با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری افتتاح شدند؛ این دو مرکز در راستای اجرای طرح ارتقای زیر ساخت‌های نرم‌افزاری دچار تغییرات خوبی شده بودند که ارتقای طراحی داخلی این مراکز از عمده‌ترین و بارزترین تغییرات بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.