ایستگاه نوجوانان مخترع به همراه آموزش دروس با بازی برای اولین بار در طرح "کندوی بازی" در مدارس شهر اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، آبان امسال بود که برای نخستین بار ویژه برنامه " کندوی بازی" در نمایشگاه یار مهربان واقع در ارگ جهان‌نما افتتاح شد تا بتواند در کنار توسعه فرهنگ کتابخوانی فرهنگ بازی را در بین کودکان و نوجوانان گسترش دهد. این برنامه این بار در زمستان با شکلی متفاوت در مدارس؛ ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع اول متوسطه در شهر تاریخی اصفهان در حال برگزاری است.

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به مرحله دوم کندوی بازی در 20 مدرسه دخترانه مقطع اول متوسطه، گفت: قرار شد مرحله دوم " کندوی بازی" در مدارس و به منظور آموزش بهتر مفاهیم درسی با بهره‌گیری از بازی به دانش‌آموزان انجام شود، بنابراین پس از صحبت با مدیرکل آموزش و پرورش و همکاری مدارس مناطق مختلف شهر اصفهان این برنامه کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به انجام این بازی‌ها در فضاهای مختلف مدارس مانند کتابخانه، حیاط و ... گفت: هدف اصلی ما از این کار این بود که نشان دهیم که می‌توان بازی را در محیط‌های کوچک انجام داد، به طور مثال با قرار دادن برخی بازی‌ها در کتابخانه مدرسه می‌توان ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی با امانت دادن بازی‌های فکری این فرهنگ را در بین نوجوانان ترویج داد.

موسویان با بیان اینکه مدرسه بهترین مکان برای ترویج فرهنگ بازی است، تصریح کرد: بازی بهترین وسیله برای جلوگیری از بسیاری بیماری‌های روحی و حتی مبارزه با استرس به صورت غیر مستقیم است؛ همچنین با ترویج بازی‌های فکری می‌توان هوش و خلاقیت را در دانش‌آموزان تقویت کرد.

وی ادامه داد: حیاط یا سالن ورزشی در بسیاری از مدارس وجود دارد بنابراین با طراحی بازی الگوی میدانگاه بازی‌های ساده جنبشی– حرکتی و با ساده‌ترین وسایلی که در مدارس هستند بازی‌هایی طراحی شد که برای انجام آن نیاز به تخصص و حرفه‌ خاصی نیست، این بازی‌ها شامل بازی سرعتی حلقه‌ها، بازی ببین و بگو و نشانه‌گیری است.

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری با اشاره به رونمایی از دو ایستگاه مختلف در جریان برگزاری برنامه " کندوی بازی"، گفت: ایستگاه نوجوانان مخترع نخستین ایستگاه رونمایی شد که در آن از برخی بازی‌ها برای آموزش دروس فیزیک، ریاضی و شیمی و ... استفاده شده است و همچنین در این کارگاه سازه ماکارونی، ساخت هواپیمای کاغذی، شعبده فیزیک و ... با تجهیزات مختلف توسط خانه خلاقیت فعال شد و با استقبال بسیاری از دانش‌آموزان روبرو شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه رستوران بازی‌های فکری در مدارس، گفت: این ایستگاه در نمازخانه مدارس راه‌اندازی شد تا از این طریق به مربیان و اولیای مدارس نشان دهیم این بازی‌ها نیاز به مکان و یا تجهیزات خاصی نداشته و می‌توان آنها را به راحتی انجام داد.
موسویان به اتاق مشاوره ویژه مدیر و معلمان مدارس اشاره کرد و گفت: این مشاوره با حضور متخصصان بازی با حضور اولیای مدارس به صورت آموزشی، علمی و به منظور آشنایی مدیران و معلمان با نحوه ارتباط بازی با دروس مختلف برگزار شد.

وی با بیان اینکه این برنامه از 17 بهمن آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر کندوی بازی در اردوگاه شهید بهشتی با حضور منتخبین دانش‌آموزی 6 ناحیه آموزش و پرورش اصفهان، دبیرستان داوری، کرمی، مشایخ، حضرت زینب در ناحیه 4 و مدارس مکتبی و تربیت در ناحیه 6 برگزار شده و همچنان ادامه دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.