مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: کمیسیون رفع تداخلات اراضی در راستای اجرای قانون ماده ۵۴ رفع موانع تولید و آیین نامه مربوطه راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا ناصری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر در حاشیه بازدید از اراضی مرتعی عباسقلی یوردی از توابع بخش مرکزی  شهرستان نیر اظهار داشت: کمیسیون رفع تداخلات موضوع ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با مدیریت جهاد کشاورزی و همکاری منابع طبیعی شهرستان نیر و سایر اعضا، با برگزاری چندین جلسه توجیهی و آماده سازی اسناد مدارک و شناسایی پلاک های تداخلی و انجام نقشه برداری هوایی از کل اراضی شهرستان در روزهای آتی ،اقدام اجرایی خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با اجرایی‌شدن این آیین‌نامه، گامی بزرگ و تاریخی برای رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان که ناشی از اجرای برخی قوانین و مقررات موازی بوده و کاهش اختلافات ملکی باقیمانده در طول سال‌های متمادی برداشته خواهد شد.

وی گفت: در این کمیسیون اشخاصی که دارای سابقه اصلاحات ارضی بوده و اراضی آنها با اراضی ملی تداخل داشته است و تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند از طریق تحقیقات محلی از افراد مطلع و شورای اسلامی و بازدید میدانی و تهیه نقشه لازم شناسایی خواهند شد و طی صورتجلسه‌ای برای اصلاح و رفع تداخلی به کمیسیون استانی در سازمان جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

روزبه توحیدی رئیس منابع طبیعی شهرستان نیر در ادامه افزود: امیدواریم با اجرای این قانون مالکین اراضی در روستاها با دقت مشخص شوند و همچنین موانع تولید در بخش کشاورزی نیز مرتفع شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه کشاورزی و لزوم رعایت حقوق قانونی تولیدکنندگان واقعی بخش کشاورزی و برای حل مشکلات و رفع دغدغه کشاورزان و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت، رفع این گونه تداخلات و اختلافات ملکی در دستور کار کمیسیون خواهد بود.

 

انتهای پیام/ح

کمیسیون رفع تداخلات اراضی در شهرستان نیر فعال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.