به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر شما قبلاً فردی حرفهای بودهاید و امروز با عملکرد عالی خود و با سازماندهی سریع کارها به نتایج مطلوبی رسیدهاید، حتما اکنون با پیشرفت بیشتر یک تیم تشکیل دادهاید یا کسب و کاری را اداره میکنید. احتمالا میدانید که از دیدگاه مدیریتی کار شما ۱۰۰ درصد مشکلتر میشود؛ زیرا در معرض یکی از بزرگترین چالشها و امتحانهای شغل حرفهای خود هستید که فقط متخصصان حرفهای با آن مواجه هستند و توانایی مقابله با آن را دارند.
۱- مشکل را شناسایی کنید
ممکن است با توجه به تجربهی قبلیتان بهعنوان یک مدیر خُرد، با این راهحل آشنا نباشید. برای اولین قدم شما میتوانید به جمعآوری برخی از دادهها از محیط کاری خود بپردازید. اگر مشکلی ندارید، چند سؤال از اعضای تیمتان بهمنظور به دست آوردن این دادهها بپرسید؛ ولی اگر فکر میکنید ممکن است اعضای تیم نتوانند بهراحتی مشکلات و انتقادات را به شما بگویند، از یک فرد خارج از سازمان بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. اگر نتوانستید کاری انجام دهید و در شناسایی وجود یا عدم وجود مشکل شکست خوردید، میتوانید این تمرین ذهنی را انجام دهید؛. تصور کنید یک کار مهم برای انجام دادن دارید، آن کار میتواند یک فرصت طلایی برای راهاندازی کسب و کاری جدید یا آماده کردن یک ارائه برای سرمایهگذاران باشد. فرصت بسیار کمی هم برای انجام دادن این کار زمانبر در اختیار دارید. با این حال آیا احساس راحتی میکنید؟ آیا درگیر نشدن در انجام دادن تمامکارها را ریسک میدانید؟ اگر اینگونه است، پس احتمالاً هنوز شخصیت یک مدیر خرد را در خود دارید و مشکلی برای حل کردن وجود دارد.
۲- شما تنها نیستید
بر اساس یک آمار رسمی، اکثر کارکنان بر این عقیدهاند که رئیس آنها با اصول مدیریت خرد کارها را انجام میدهد. ۵۹ درصد از این افراد بر این عقیدهاند که رئیس آنها در برخی از موارد، سیاستهای مدیریت خرد را در پیش میگیرد و همین امر هم باعث تضعیف روحیهی آنها میشود. این آمار به شما انگیزه میدهد که تغییر کنید. هنوز کار برای شما تمام نشده است و فرصت برای جبران وجود دارد.
۳- تشخیص اینکه چرا مدیریت جزئی یک استراتژی بد است
رهبران کارآفرین یک کسب و کار از روی عمد به مدیریت خرد روی نمیآورند. مدیریت خرد یک عادت بد برای آنها است که باعث میشود افراد سازمان اعتماد خود را نسبت به رهبرشان از دست بدهند. مدیریت خرد، شما را از رهبر بودن دور میکند. بهتر است بر هدف خود متمرکز شوید، استراتژی و مسیر رسیدن به هدف را مشخص کنید، سپس ابزار و اطلاعات لازم را در اختیار تیم خود قرار دهید تا مدیریت سازمان را از حالت قبل درآورید.
۴- در نقش خود تجدید نظر کنید
به رسمیت شناختن خود بهعنوان رهبر در سطح اجرایی، عاملی نیست که شما را موفق کند. شغل شما در حال حاضر علاوه بر توسعهی دید و استراتژی، توسعهی افراد است. یک تیم قوی بسازید و سعی کنید فضای پیشرفت را برای آنها مهیا کنید، برای تلاشهایشان به آنها پاداش دهید، فرهنگی در سازمان خود ایجاد کنید که افراد از دادن بازخورد و انتقاد کردن نهراسند. مهمتر از همه، تیمی بسازید که همه بخواهند در آن عضو شوند. با رسیدن به این استاندارد، میتوانید عادتهای مربوط به مدیریت خرد را بهراحتی کنار بگذارید.
۵- افراد مناسب را برای کار استخدام کنید
بسیار دشوار است که دربارهی استخدام اعضای جدید شرکت بدون دغدغه باشید؛ اگر چنین است حتماً خود را اصلاح کنید. سعی کنید بهترینها را انتخاب کنید و در استخدام هر فرد فاکتورهای مورد نیاز شرکت را در نظر بگیرید.
منبع:زومیت
انتها ی پیام/