سرمربی سابق تیم ملی امید ایران و سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال مالزی، مردم ایران را دیوانه فوتبال توصیف کرد.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نلو وینگادا سرمربی سابق تیم ملی امید ایران و پرسپولیس که از ماه مه سال جاری تیم ملی فوتبال مالزی را بر عهده گرفته است، در گفتگو با روزنامه «استریتس تایمز» این کشور، راجع به مسائل مختلفی از جمله فوتبال در ایران صحبت کرده است.

سرمربی سابق تیم ملی امید ،علت برتری فوتبال ایران در آسیا را حضور بازیکنان ایرانی در تیم های اروپایی دانست. او همچنین مردم ایران را «دیوانه ی فوتبال » توصیف کرده است.
اولین سئوالی که از وینگادا پرسیده شد این بود که،بازی کردن بازیکنان آسیایی در لیگ‌های اروپایی، چقدر مهم است ؟
او در پاسخ به این سئوال گفت: اروپا بهترین قاره فوتبالی جهان است. هفت کشور در اروپا می‌توانند قهرمان جهان شوند، این در حالی است که در قاره آمریکای جنوبی تنها برزیل، آرژانتین و شاید شیلی در حال پیشرفت بتوانند قهرمان جام جهانی بشوند.

وینگادا افزود،اروپا قطعاً جایی است که بازیکنان آسیایی می‌توانند فوتبال خود را بهبود ببخشند. دلیل اینکه تیم‌های ملی ایران، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی در حال حاضر چهار تیم برتر آسیا هستند، این است که بهترین بازیکنان آنها در اروپا بازی می‌کنند.
این بازیکنان زمانی که به تیم ملی کشورشان بازمی‌گردند تجربه و پختگی را همراه خود می‌آورند. امیدوارم در آینده چند بازیکن مالزیایی در لیگ‌های اروپایی بازی کنند. این شدنی است.

وقتی از سرمربی مالزی پرسیده شد «از کارلوس کی‌روش به عنوان پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال یاد می‌شود. او چه تأثیری بر فوتبال پرتغال گذاشت؟» وی گفت: من در سال 1986 کارم را با دستیاری کی‌روش شروع کردم، ما هدایت تیم پرتغال جوانی را بر عهده گرفتیم که در مسابقات قهرمانی اروپا زیر 16 سال در 1986 و یورو زیر 18 سال در سال 1990 نایب قهرمان شد.تیم ما سال 1991 در لیسبون قهرمان جام جهانی زیر 20 سال شد.ما اردوهای تمرینی طولانی مدت و سختی داشتیم و البته بازیکنان مستعدی هم در اختیار داشتیم.


این موفقیت فوتبالیست‌های جوان سرانجام ذهنیت و رویکرد فوتبالیست‌های پرتغالی را تغییر داد.آنها احساس کردند که می توانند روزی قهرمان جهان شوند.باشگاه های پرتغالی هم در بخش امکانات و آکادمی های مناسب و زمین های تمرین شروع به سرمایه گذاری کردند.

از سرمربی سابق تیم پرسپولیس تهران سئوال شد، «ایران بهترین تیم آسیایی رده‌بندی فیفا است با وجود اینکه بهترین امکانات فوتبالی را در کشورش ندارد، راز این مسئله چیست؟»


وینگادا گفت: ایران کشوری است که امکانات فوتبالی زیادی ندارد، با این وجود تیم اول آسیا است. من این را می دانم زیرا در گذشته دو بار در این کشور کار کرده‌ام، باید بگویم که فوتبال ورزش اول ایران است و مردمش دیوانه ی فوتبال هستند.


وی افزود: دیدن کودکانی که در خیابان‌ها فوتبال بازی می‌کنند، عادی است. فوتبال نوعی از فعالیت و سرگرمی در این کشور است. به همین خاطر است که ایران فوتبالیست‌های بااستعداد فراوانی دارد که در جنبه‌های مختلف قدرتمند هستند.


وینگادا در پایان درباره علت انتخاب مالزی نیز گفت: من برای چالش به اینجا آمده ام. معتقدم می توانم چیزهای خوبی برای فوتبال اینجا انجام دهم. برای پول به اینجا نیامده ام. پول می آید و می رود. امیدوارم بتوانم شادی را برای مردم مالزی به ارمغان بیاورم.

انتهای پیام/

وینگادا راز برتری فوتبال ایران  را فاش کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار