کرمان؛

نیاز به گفتمان اجتماعی دربرخورد با آسیب ها ضروری است

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در استان نیازمند برنامه اجتماعی است، گفت: متاسفانه مسئولیت اجتماعی در جامعه شکل نگرفته و باید این موضوع به یک گفتمان تبدیل شود.

نیاز به گفتمان اجتماعی دربرخورد با آسیب ها ضروری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   عباس صادق زاده گفت: با اشاره به اینکه اینکه اقداماتی که در استان کرمان در حوزه اجتماعی انجام شده اگر چه خوب است اما کافی نیست خاطر‌نشان کرد: به شدت شاهد خلاء نبود نخبگان در حل مسائل اجتماعی هستیم و دانشگاه باید در این زمینه ورود کند.

صادق‌زاده شمار کودکان بد سرپرست و بی سرپرست را  4 هزار کودک در استان ذکر کرد.

وی گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش خشونت در جامعه هستیم که آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه دولت دوازدهم باید به مسائل اجتماعی بیشتر توجه کند افزود: بنگاه‌های اقتصادی استان نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان تفاهم‌نامه همکاری برای جلوگیری از معلولیت‌های مادرزادی در سال 94 امضاء شد گفت: این ایده کرمان در سطح کشور مطرح و در برنامه ششم توسعه به قانون تبدیل شده است.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه 58 درصد از مشاوره‌های ژنتیکی در استان کرمان افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در سال حدود 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شود که باید از آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ح

نیاز به گفتمان اجتماعی دربرخورد با آسیب ها ضروری است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.