کرمانشاه؛

خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه از مرز 400 تن گذشت

از ابتدای فصل خرید بیش از 400 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری و در سیلوهای استان ذخیره سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛مدیر عامل  شرکت غله و بازرگانی منطقه  9کشور  گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته 70مرکز خرید استاندارد در سراسر استان برای  خرید تضمینی  گندم در سراسر استان در نظر گرفته شده است که  در حال حاضر با پایان یافتن برداشت گندم  از مناطق گرمسیری  استان تعداد 64 مرکز در مناطق  سردسیری در حال انجام است.

رحیمی با بیان اینکه  7مرکز دولتی خرید گندم در نظر گرفته شده است افزود: با استفاده  از توان بخش خصوصی و مباشران سازمان  تعاون روستایی  و حضور مستمر ناظرین  سازمان جهاد کشاورزی استان  از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری شده است.

وی در خصوص کیفیت گندم های خریداری شده گفت:امسال  شاهد ارتقا کیفیت  و نیز کاهش درصد سن زدگی گندم های خریداری شده  هستیم.

رحیمی افزود:  ظرفیت ذخیره سازی استان حدود یک میلیون 250 هزار تن است و از این مقدار فضای  ذخیره سازی ،370 هزار  تن متعلق  به بخش دولتی و 870هزار تن نیز متعلق  به بخش خصوصی  و کارخانجات آرد سازی است  و حدود 10درصد  کل فضای ذخیره سازی  استاندارد کشور در استان کرمانشاه است.

وی ساعات کاری مراکز خرید را از ساعت 8 صبح  لغایت 9شب اعلام کرد و از کشاورزان خواست تا با انتخاب  زمان مناسب و با ارائه معرفی نامه معتبر از مراکز خدمات  سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به تحویل  گندم به مراکز خرید اقدام  کنند و از فروش گندم خود به دلالان  خود داری نمایند.

 

انتهای پیام/پ

خریداری 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.