نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از کمبود تعداد مدارس علمیه خواهران در این استان ابراز نگرانی کرد.

کمترین تعداد حوزه های علمیه خواهران کشور در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم امروز در نشست مشترک هیئت امنا و مجمع خیران مدارس علمیه خواهران استان افزود : آذربایجان شرقی با 15 حوزه علمیه خواهران کمترین تعداد مدرسه علمیه خواهران را در کشور دارد که این موضوع شایسته استان نیست.
وی گفت :ابتدا باید شرایط و امکانات کافی برای تحصیل خواهران در مدارس علمیه فراهم و سپس تلاش شود با کمک خیران طلبه های بیشتری جذب این مدارس شوند.
امام جمعه تبریز از فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران خواست با پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان به گفتمان انقلاب اسلامی کمک کنند.
به گفته وی دشمنان اسلام با استحاله فرهنگی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و اصلی ترین شکل تهدید نرم علیه کشورمان تحریف اندیشه های انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم با اشاره به اینکه هزاران شبکه ماهواره ای و سایت های مبتذل تلاش می کنند هویت انقلاب اسلامی را از بین ببرند تاکید کرد:حوزه های علمیه خواهران باید با برنامه ریزی صحیح ، نقش خود را در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان ایفا کنند.
معاون ارتباطات حوزه های علمیه نیز در این نشست گفت:متاسفانه اکنون وضعیت فرهنگی کشور بسیار وخیم است و دشمن توانسته با موفقیت با هجمه های فرهنگی و زیبا نشان دادن سم های خود در خانه های افراد بی ایمان رسوخ کند.
ابراهمیان افزود:حوزه های علمیه از ابتدا انقلاب حافظ و یاور انقلاب بودند و در این برهه زمانی حساس نیز باید به کمک انقلاب بشتابند و با جنگ نرم مقابله کنند.
وی یادآور شد:حوزه های علمیه خواهران نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و کارهایی را که با زور نمی شود انجام داد با گفتمان فرهنگی رفع می کنند.
به گفته ابراهیمیان هم اکنون 394 حوزه سطح 3 و 10 حوزه سطح 4 در کشور فعالیت می کنند
مدیر مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ضرورت ایجاد حداقل یک مدرسه عملیه ویژه خواهران در هر کدام از شهرستان های استان گفت:با تشکیل هیئت های امنا و مجمع های خیران در هر کدام از مدارس به دنبال گسترش مدارس علمیه خواهران در استان هستیم .
مسعودی نیا افزود : هم اکنون 1800 طلبه خواهر در 15 مدرسه علمیه در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/خ

فعالیت بیش از 394 حوزه  سطح 3 و 10 حوزه سطح 4 در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.