تکنولوژی‌های جدید در انقلاب صنعتی نقش کلیدی را ایفا می‌کنند و این خبر خوبی است چرا که دنیای دیجیتال دنیای چابکی است که قیمت‌ها و هزینه‌ها را به پائین می‌آورند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در سومین کنفرانس بین‌المللی انقلاب چهارم صنعتی اظهار کرد: دنیای کنونی مجموعه‌ای از مؤلفه‌هایی را در بر می‌گیرند که این مؤلفه‌ها در حوزه‌های اجتماعی نقش دارند.

رضا رادفربا بیان اینکه زندگی اجتماعی تحت تأثیر مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های پرقدرت و سریع قرار گرفته‌اند، افزود: با عدد و رقم می‌توان ثابت کرد، کشورهایی که از فضای تکنولوژی روز استفاده می‌کنند؛ در زمینه‌های اقتصادی پیشرو هستند و در جهان حرفی برای گفتن دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با اشاره به اینکه دنیای ما به سمت هوشمند شدن حرکت می‌کند، تصریح کرد: تکنولوژی بستری است که روند رو به توسعه‌ای را در بر دارد و باید سعی کنیم تا تکنولوژی‌های به روز به مسیر خود ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در تکنولوژی جدید هر چیزی می‌تواند با هر چیز دیگر ارتباط داشته باشد، تأکید کرد: بشر از نیمه قرن دوم هجدهم وارد عرصه انقلاب صنعتی شد و در چند سال بعد انقلاب صنعتی دوم با ورود ماشین‌ها در جهان رخ داد.

رادفر گفت: از اواخر انقلاب دوم صنعتی سیستم‌های سایبر به وجود آمدند که یک دنیای مجازی را برای ما ایجاد کردند؛ هم‌چنین امروز که در شروع انقلاب صنعتی چهارم هستیم، این انقلاب در نظر خود دارد تا همه چیز را به چیزهای دیگر متصل کند.

وی بیان کرد: مؤلفه‌هایی را در حوزه انقلاب صنعتی چهارم مشاهده می‌کنیم که رویکردها به سمت سرویس محور بودن و تحت تأثیر قرار دادن خدمات، می‌روند؛ انقلاب صنعتی چهارم در نظر دارد تا با ارائه سرویس‌های مختلف هزینه‌ها را کاهش دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ادامه داد: کارخانه‌ها در انقلاب صنعتی چهارم به سمت هوشمند شدن می‌روند که می‌توانیم تعامل بین ماشین‌ها و انسان را در رابطه با این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: اعم حوزه‌هایی که لازم است تا در زمینه انقلاب صنعتی چهارم حضور داشته باشند، حوزه‌های سیاست‌گذاری هستند پس باید در سطح کلان در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری‌ها و بحث و بررسی‌هایی صورت گیرد.

رادفر با بیان اینکه قطعاً حضور صاحب‌نظران و کارشناسان در کنفرانس‌های بین‌المللی انقلاب صنعتی چهارم می‌تواند به توسعه‌ای انقلاب کمک‌های جدی را خواهند کرد، اضافه کرد: برای پیوستن به موج انقلاب صنعتی چهارم نیاز به توجه بیشتر به نیروی انسانی در داریم؛ هم‌چنین تکنولوژی‌های مربوط به این حوزه هم باید در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب چهارم صنعتی به عنوان یک راهکار توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را مدنظر خود قرار داده است، ابراز کرد: یکی از اولویت‌های کشور در حال حاضر بهبود الگوی پیشرفت و توسعه بر مبنای توانمندی‌های بومی و نسبت آن با فناوری‌های در حال ظهوری است که عرصه‌های کسب و کار را دگرگون و بستر تحولات نوینی را فراهم آورده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران تصریح کرد: تکنولوژی‌های جدید در انقلاب صنعتی نقش کلیدی را ایفا می‌کنند و این خبر خوبی است چرا که دنیای دیجیتال یک دنیای چابکی است که قیمت‌ها و هزینه‌ها را به پائین می‌آورند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.