دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد؛

نوشتن متن پاشنه آشیل حوزه نمایشنامه نویسی

نوشتن متن خوب بسیار اهمیت دارد و لازم است در زمینه‌ی نمایشنامه نویسی آموزش‌های بیشتری داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  کریم جشنی دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد در نشست خبری این جشنواره گفت:: طی فراخوان داده شده ۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد، که طی ۱۹ تا ۲۲ تیر بیش از ۶۵ اثر مورد ارزیابی شورای بازبینی قرار گرفت.

وی افزود: در این دوره آثار ارسالی هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی در سطح بالایی بود. در ارزیابی این آثار به هر اثر نمره‌ای خاص داده می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد گفت:: از بین ۶۵ آثار تعداد ۱۰ اثر برگزیده شدند که قرار است از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد باهم به رقابت بپردازند. البته این تعداد ن‌هایی نیست و طی ۲۴ ساعت آینده اسامی بیشتری از این آثار اعلام خواهد شد.

کریم جشنی با اشاره به آثار برتر این جشنواره گفت:: خاموشی دریا، هزیان دونفره، دردسر‌های مرد مرده، روزی نه مثل هر روز، حساب پرداخت نمیشه، سوپ بوقلمون، سرو، آن سوی رنگیه ذهن، پا برهنه در پارک، دختر یانکی از آثار برتر این جشنواره است.

وی هدف اصلی این جشنواره را کشف استعداد‌های جوان و حمایت از آن‌ها دانست و ادامه داد: در انتخاب آثار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

دبیر سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد گفت:: این جشنواره از ۳۰ تیر تا ۲ مرداد در مجتمع امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

کریم جشنی افزود: تصمیم ملزم کردن گروه‌ها به استاد راهنما به این دلیل بود تا از پیشکسوتان تکریم شود؛ و هر گروه خود باید استاد راهنمای خود را انتخاب می‌کرد.

وی ادامه داد: نویسنده هوی بومی جشنواره می‌توانند در صورت تمایل و با توجه به نیاز صدای خراسان رضوی ارسال کنند تا از رادیوی خراسان رضوی پخش شود.

کریم کشفی گفت:: همچنین بعد از جشنواره این هنرمندان ر‌ها نخواهند شدو در بخش نمایش کودک، نمایش خیابانی، و ایین سنتی به مردم معرفی خواهند شد.

دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت:: هم زمان با دهه کرامت اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد، هدف بزگزاری این جشنواره‌ها شنسایی استعداد هاست.

وی افزود: این جشنواره قصد توجه به هنرمندان را دارد و سعی می‌شود تا آثاری انتخاب شوند که تاثیر مهمی در فرهنگ و سبک زندگی دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: ان شاءالله یک تماشا خانه در ایام دهه کرامت افتتاح خواهد شد. هم چنین هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت تا سالن‌های سطح شهر برای ارائه اثار در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

دبیری افزود: سعی می‌شود تا آموزشگاه‌های آزاد هنری با موضوع تئاتر، نمایشنامه نویسی و عروسک با مشارکت بخش خصوصی تشکیل شود.

وی ادامه داد: در حال مذاکره هستیم تا ان شاءالله به زودی شاهد نمایش‌های دینی بیشتری در مشهد باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد گفت:: در حوزه تعزیه هم اقدامات و مذاکراتی صورت گرفته تا این حوزه هم تقویت شود.

دبیری افزود: پاشنه‌ی آشیل ما در حوزه نمایشنامه نویسی نوشتن متن خوب است، و آموزش نوشتن متن خوب از اهمیت زیادی برخوردار است.

در انتهای این نشست خبری از پوستر این جشنواره به طراحی سروش حیدری رونمایی شد.

انتهای پیام // ز.‌ی



نشست خبری سیزدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار