نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از انتخاب خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح غیرمتمرکز فرش دست بافت استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بشیر خالقی، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در نشستی با سرمایه گذاران بخش خصوصی مجری این طرح و مسوولان صنعت فرش دستبافت استان اردبیل افزود: این طرح با سرمایه گذاری هلدینگ چند شرکت معتبر فرش دستبافت کشور با هدف ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار برای دست کم یک هزار نفر از بیکاران منطقه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار بافنده فرش تک بافت در این شهرستان در بافت و تولید فرش های نفیس فعالیت دارند گفت: مشکل بازاریابی فرش های تولیدی ، تامین و تهیه مواد اولیه ، استفاده از نقشه و رنگ روز و مورد درخواست مشتریان داخلی و خارجی از جمله مشکلات فراروی کارگاه های تولید فرش دستبافت و یا بافندگان تک باف فرش در این شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اجرای طرح تولید غیرمتمرکز فرش دستبافت مشکلات فعلی از پیش روی دست اندرکاران فرش دستبافت خلخال برداشته می شود.

خالقی همچنین با اشاره به ادامه روند مهاجرت از این شهرستان به مناطق دیگر کشور گفت: مهاجرت بی رویه موجب کاهش جمعیت خلخال به 86 هزار نفر شده و بزرگترین عامل این کاهش جمعیت نیز نبود زمینه اشتغال و گسترش بیکاری است.

وی با قدردانی از سرمایه گذاران هلدینگ فرش دستبافت کشور برای اجرای طرح تولید غیر متمرکز فرش دستبافت با مدیریت غیر متمرکز در خلخال خواستار همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط در اجرای بهینه این طرح و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال یک هزار نفر از بیکاران در صنعت فرش دستبافت این منطقه شد.

 

انتهای پیام/ح

فعالیت بیش از 2 هزار بافنده فرش های نفیس در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.