رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان گفت: 90 درصد روستاهای این شهرستان که دارای تلفن ثابت هستند از اینترنت پر سرعت ADSL برخوردار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا ترکیان افزود: 23روستای شهرستان دارای مرکز مخابراتی هستند که هر کدام از این مرکزها تعدادی از روستاهای هم جوار را تحت پوشش قرار داده اند.

وی با بیان این که تنها چهار روستای ماربین، مارچوبه، مزدآباد و سفیده فاقد اینترنت ADSL هستند تصریح کرد: این روستاها نیز تا پایان شهریور ماه 96 به شبکه اینترنت متصل می شوند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با احداث و ارتقاء سایت های 3G و 4G در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد پوشش مناسبی در حوزه اینترنت همراه اول در منطقه های شهری شهرستان ایجاد شد و درخواست برای بررسی پوشش شبکه همراه اول در روستاهای شهرستان در برنامه کاری اداره مخابرات شهرستان قرار گرفت.

ترکیان با بیان این که برای ارتقاء و بهبود کیفیت اینترنت همراه اول در روستاهای شهرستان از ابتدای سال 96 طرحی تهیه و به استان ارائه شد خاطر نشان کرد: طرح پیشنهادی مورد موافقت استان قرار گرفت و این طرح با اعتبار داخلی شرکت مخابرات استان اصفهان اجرا شد.

وی افزود: در این راستا و در مرحله اول با احداث سایت 3G همراه اول در دهستان موغار، این منطقه از اینترنت پرسرعت برخوردار شد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان ابراز کرد: در ادامه این طرح احداث چند سایت دیگر در منطقه های روستایی در برنامه آینده شرکت قرار گرفته شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری اجرایی شود.

ترکیان هم چنین از شروع عملیات اجرایی طرح فیبر نوری شهر مهاباد از مرکز اردستان به طول قریب به 30 کیلومتر حفاری و 60 کیلومتر فیبر کشی نیز خبر داد و افزود: اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات استان در دست اجرا است.

وی گفت: اجرای این طرح برای توسعه ارتباطی زیرساخت شهر مهاباد تا اردستان بوده و علاوه بر افزایش پهنای باند انتقالی، سرویس های جدید از قبیل 4G را شامل می شود.

 

انتهای پیام/م

90 درصد روستاهای اردستان از اینترنت پر سرعت ADSL برخوردار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.