مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: با افتتاح ابَر پروژه های مخابراتی در دهه فجر امسال، 70 شهر از 108 شهر استان زیر پوشش نسل 'چهار' و 'چهار و نیم' تلفن همراه قرار گرفت.

در نسل چهار(4G) و چهار و نیم (+4G) تلفن همراه، انتقال صدا، تصویر و داده بر مبنای پروتکل اینترنت(IP) و با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل تا 150 مگابیت بر ثانیه و حتی 1.2 گیگابیت بر ثانیه انجام می شود.
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین کشایی در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: همزمان با دهه فجر امسال، دو هزار و 406 طرح مخابراتی با اعتبار 490 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید که دو ابَر پروژه شامل'توسعه، بهسازی و جایگزینی شبکه تلفن همراه' و 'مرحله دوم فیبرنوری تا درب منازل ' از شاخص ترین آنها بود.

وی ادامه داد:با بهره برداری از ابَر پروژه'توسعه، بهسازی و جایگزینی شبکه تلفن همراه اپراتور همراه اول'، همه تجهیزات تلفن همراه در استان، جمع آوری و تجهیزات مدرن بر پایه جدیدترین فناوری های روز نصب شد که بدین ترتیب هر 108 شهر استان زیر پوشش نسل سوم و 70 شهر زیر پوشش نسل چهار و چهار و نیم تلفن همراه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پیش از این فقط چهار شهر استان زیر پوشش نسل چهارم و 40 شهر زیر پوشش نسل سوم تلفن همراه بودند، اظهار کرد: 38 منطقه صنعتی و گردشگری و 50 منطقه روستایی نیز در سطح استان زیر پوشش نسل سوم تلفن همراه قرار گرفته است.

کشایی، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 700 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون این ابَر پروژه در یکهزار و 328 سایت از میان دو هزار و 500 سایت تلفن همراه استان با اعتبار 444 میلیارد تومان پیاده سازی شده است و امیدواریم تا پایان اسفند همه سایت ها به آن مجهز شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات اصفهان، یکی از اهداف اجرای این طرح را یکسان سازی همه تجهیزات تلفن همراه در استان بر اساس یک برند خواند و خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت شرکت 'هواوی'(Huawei) اجرا می شود.
شرکت فناوری هوآوِی، شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است که دفتر اصلی آن در شهر 'شنژن' چین قرار دارد.

به گفته کشایی، در اجرای این طرح، دو رکورد برای اصفهان ثبت شد که شامل تجهیز 65 سایت تلفن همراه در یک روز و تجهیز 704 سایت تلفن همراه در یک ماه بود که در خاورمیانه بی نظیر است.

وی همچنین با بیان اینکه سه هزار و 200 کیلومتر از جاده های اصلی و یکهزار و 800 کیلومتر از جاده های فرعی استان زیر پوشش شبکه همراه اول است، افزود: 40 درصد این جاده ها زیر پوشش نسل سوم تلفن همراه است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به دومین ابَر پروژه افتتاح شده در اصفهان در دهه فجر امسال گفت: این طرح شامل مرحله دوم پروژه فیبرنوری تا منازل و مشاغل (FTTH) است که مرحله نخست آن شهریور امسال افتتاح شد.

کشایی، هدف اصلی از اجرای این طرح را توسعه پهنای باند اینترنت برای کاربر نهایی خواند و افزود: این طرح تاکنون در خیابان های چهارباغ بالا، توحید، آمادگاه، شهید قندی و شمس آبادی اصفهان و 70 مجتمع ساختمانی اجرا شده است.
به گفته وی، مشترکان طرح فیبرنوری تا منازل می توانند تا 200 مگ پهنای باند اینترنت برخوردار شوند.

معاون تجارت شرکت مخابرات استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: طرح فیبرنوری تا منازل برای مسکن مهر نیز پیش بینی شده و طرح هایی برای اجرای آن در مسکن مهر فولاد شهر در دست اقدام است.

ناصر مشایخی افزود: مشترکان تلفن همراه می توانند هرگونه مشکل یا مساله ای را به سامانه تلفنی 9990 اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
استان اصفهان دارای دو میلیون و 428 هزار شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ 47 درصد، نزدیک به پنج میلیون مشترک تلفن همراه اپراتور همراه اول با ضریب نفوذ 95 درصد و 530 هزار پورت اینترنت پرسرعت با ضریب نفوذ 25 درصد است.
ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 39 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور 12 درصد است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.