رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم هنوز ماجرای فتنه قوم بنی‌صدر در ابتدای انقلاب یا ماجرای مجلس ششم را فراموش نکرده‌اند.

ربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ضا امینی صبح امروز در جلس علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 25 شوال شهادت شیخ‌الائمه حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم مسلمانان، در این روز به دست خلیفه عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید.

وی افزود: امام صادق(ع) به شیخ‌الائمه نیز معروف است زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار(ع) طولانی‌تر است، حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جد و امام حسن مجتبی(ع) دفن کردند؛ آن امام به هنگام شهادت 65 سال داشته و مدت 34 سال از امامت حضرتش می‌گذشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در میان امامان معصوم(ع) برای هیچ کدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرایط مساعدی پیش نیامد تا بتوانند در سطح وسیع به انقلاب فرهنگی بپردازند و با تشریح فرهنگ غنی و پرمایه اسلام، بر گسترش این دین آسمانی بیفزایند، ولی برای امام صادق(ع) این فرصت، در گیر و دار کشمکش‌ها و رودرویى بنی‌امیه و بنی‌عباس و جنگ قدرت به دست آمد.

وی تصریح کرد: آن بزرگ‌مرد علم و عمل از این فرصت استفاده کامل کرد و اسلام و فقه آن را از دیدگاه ائمه اهل بیت(ع) معرفی کرد و با تربیت شاگردان بسیار و برجسته، حیات تازه‌ای به اسلام و مسلمین بخشید و فرهنگ ناب تشیع را که از متن اسلام محمدی و علوی نشأت گرفته بود به جهانیان عرضه کرد؛ امام صادق(ع) به عنوان رییس مذهب جعفری حوزه علمیه اسلامی در سطح عمیق و وسیع تشکیل داده و علوم اسلامی را تدریس می‌کرد.

امینی یادآور شد: در این حوزه، 4 هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(ص) می‌پرداخته و حضرت در این زمان، اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی‌امیه و بنی‌عباس آشکار ساخت.

وی با اشاره به 25 تیر روز بهزیستی و تأمین اجتماعی عنوان داشت: بیست و پنجم تیرماه هر سال، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نامگذاری شده است، سازمانی که مبنای به وجود آمدنش کمک به تأمین حداقل هزینه زندگی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست و ایجاد زمینه‌های مناسب برای خودکفایی آنان بوده است؛ نامگذاری چنین روزی، از میزان اهمیت آن در نظام جمهوری اسلامی خبر می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان داشت: سازمان بهزیستی به منظور نیل به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم و حمایت‌های گوناگون از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی‌سرپرست، ابن‌السبیل(در راه‌ماندگان) و نیز عرضه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعی و هم چنین پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و غیره با توجه به حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی و تکیه بر تعاون و همیاری مردم نیکوکار و همکاری‌های نزدیک روحانیون متعهد و سایر طبقات دلسوز کشور تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید، سلامت جسم و روان، زیربنایی‌ترین عامل پیشرفت و تکامل یک جامعه است و امروزه برای دستیابی به این هدف با اجرای برنامه‌های پیشرفته بهداشتی و بهزیستی در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته افراد جامعه از دوران شیرخوارگی تا پایان زندگی تحت مراقبت قرار می‌گیرند و سازمان‌های ذیربط با دقت در مواد غذایی و تغذیه، سالم‌سازی محیط زندگی، توسعه برنامه‌های مختلف، پیشگیری و غیره مانع بروز بسیاری از امراض و معلولیت‌ها می‌شوند تا سلامت مردم تأمین شود.

امینی عنوان داشت: امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند«آگاه باشید که از جمله بلاها فقر و ناداری است و سخت‌تر از ناداری بیماری تن و سخت‌تر ار بیماری تن بیماری قلبی است» و در اهمیت تندرستی همین بس که حضرت رسول اکرم(ص) در پاسخ سؤالی که اگر شب قدر را درک کردیم چه چیزی از خدای خود طلب کنیم؟ حضرت جواب دادند«عافیت را».

وی با اشاره به 26 تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان تأکید کرد: به موجب اصل 91 قانون اساسی و به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن‌ها، شورایی به نام شورای نگهبان در تاریخ 26 تیر ماه سال 59 تشکیل ‏شد، این نهاد بعدها عمق استراتژیک جمهوری اسلامی قلمداد شد و توانست با صلابت در حراست از قانون و کیان ملی بایستد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: اهمیت حفاظت از قانون و مردم در برابر ولنگاری برخی سیاسیون سیاس، در نظام مقدس جمهوری اسلامی وقتی بیش از پیش مشخص می‌شود که بدانیم هرگاه مقوله نظارت استصوابی سهل و ممتنع فرض شده از همان ناحیه لطمات جبران‌ناپذیر بر ساحت مقدس میهن وارد آمده است؛ هنوز مردم ماجرای فتنه قوم بنی‌صدر در ابتدای انقلاب یا ماجرای مجلس ششم را فراموش نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: جالب است که حتی در کشورهای مبدأ دموکراسی غربی نیز نهادهایی به منظور حفاظت از قانون اساسی(مثل دادگاه‌های قانون اساسی) و نیز سیستم‌های نظارتی برای بررسی و تعیین صلاحیت متقاضیان ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی تدوین‌شده که گاهی این سیستم‌ها در قالب نهادهای رسمی بروز یافته و گاهی نیز بر اساس نفوس قانونی در سطح جامعه و احزاب نهادینه شده است.

امینی با اشاره به 27 تیر، اعلام پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران ادامه داد: قطعنامه 598 یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در 29 تیر 1366، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد؛ این قطعنامه از نظر کمی و تعداد واژه‌های به کار گرفته شده مفصل‌ترین و از نظر محتوا اساسی‌ترین و از نظر ضمانت اجرایی قوی‌ترین قطعنامه شورای امنیت در مورد این جنگ بوده است.

وی اظهار داشت: این قطعنامه بلافاصله از سوی عراق پذیرفته شد، ولی بعد از گذشت یک‌ سال و 7 روز در 27 تیر 1367 از سوی ایران پذیرفته شد و حضرت امام خمینی(ره) در 29 تیر 1367 پیامی درباره پذیرش قطعنامه منتشر کرد که به نوشیدن جام زهر معروف شد؛ پذیرش این قطعنامه هرچند به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود، ولی عراق به حملات خود ادامه داد و مجدداً داخل خاک ایران شد تا نقاط مهمی از جمله خرمشهر را به دست بیاورد تا با وضع بهتری در مذاکرات حضور داشته باشد اما موفقیتی به دست نیاورد و نهایتاً جنگ در 29 مرداد 1367 پایان یافت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار