عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان گفت: قطعا چشمان تیزبین زیادی این نهاد را نظاره می کنند و باید دانست توقعات مردم هم از این نهاد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوالفضل قربانی در جلسه  امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به روز های پایانی دوره چهارم شورای شهر اصفهان گفت: این نهاد تا به امروز 19 ساله شده و دوران بلوغ خود را طی کرده است.

وی ابراز کرد: ادوار گذشته شورا منشا خدمات بسیاری بوده است و از این پس هم به طور یقین به همین منوال طی می شود.

این عضو شورا حجم خدمات عمرانی که پس از شکل گیری شوراها انجام شده است را غیرقابل انکار دانست و گفت: اگر پیگیری های شورا برای انجام این پروژه ها نبود رونقی هم در شهر حاصل نمی شد.

البته به اذعان این عضو شورا تمام این خدمات در حالی صورت گرفته است که اکثر دولت ها در راستای کاهش اختیارات شوراها اقداماتی را صورت داده اند.

قربانی اضافه کرد: شُور و مشورت یکی از دستورات الهی است و این موضوع ثابت شده که با فکر جمعی کارها بهتر انجام می شود از این رو باید این نهاد مردمی را تقویت کرد.

عضو شورای شهر اصفهان در ادامه صحبت های خود با استناد به آیه ای از قرآن مبنی بر اینکه «به اعمال خود برسید قبل از اینکه از شما رسیدگی شود» تصریح کرد: باید جلسه ای در نظر گرفته شود و در آن اقدامات شورای دوره چهارم بررسی شود.

وی افزود: با حساب فعالیت های صورت گرفته و انجام نشده و درس گرفتن از تجربیات این دوره امیدواریم در دوره های بعدی خطاها تکرار نشود و اقدامات مثبت دنبال شود.

این عضو شورا خطاب به منتخبان مردم در دوره بعدی شورای شهر اظهار کرد: آنچه این روزها منتخبان مردم باید بدانند این است که نباید شورای شهر را یک نهاد تازه تاسیس دانست و در آن آزمون و خطا کرد، از طرفی توقعات مردم هم از این نهاد افزایش یافته است.

قربانی خاطرنشان کرد: قطعا چشم های تیزبین زیادی اعمال شورای شهر را زیر نظر دارد و باید مراقب تمامی اعمال و رفتارها بود و باید دانست هر گونه اعمال احساسی خسارات جبران ناپذیری را به شهر وارد خواهد کرد.

وی افزود: ورود اعضای شورای شهر باید بر اساس علم و اطلاعات کامل باشد و تصمیمات اتخاذ شده هم باید به دور از هر گونه مسائل سیاسی گرفته شود تا این اقدامات منشا اثر باشد.

این عضو شورا از جمله کارهای مغفول مانده را ارتقاء جایگاه شوراها در قوانین و تصمیمات دولتی دانست و گفت: ضعف های قانونی موجود باعث شده تا این نهاد مردمی نتواند آن طور که باید فعالیت داشته باشد که باید با ارتقا جایگاه شوراها نقش مردم در سرنوشت شهرشان را پررنگتر کرد.

وی افزود: باید در مورد ساختار شورای عالی استانها هم تجدید نظر شود.

قربانی با اشاره به اینکه برخی از قوانینی که در مورد شوراها وجود دارد سنخیتی با شرایط امروز جامعه ندارد گفت: از این رو باید در مورد این قوانین بازبینی شود چرا که هیچ کارایی از خود ندارند.

وی تعیین نهایی در مورد اینکه اصفهان به عنوان شهری صنعتی یا تاریخی اداره شود را یکی از مهم ترین نیاز های شهر دانست که باید سریعا مشخص شود و از مسئولان مربوطه انتقال هر چه سریعتر صنایع اصفهان را خواستار شد.

یکی دیگر از مباحثی که این عضو شورا به آن اشاره کرد جلوگیری از مهاجرت مردم از اصفهان بود که وی ادامه مهاجرت ها را به ضرر این شهر دانست.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه هر کدام از اعضای شورا می توانند با توجه به تجربیات خود مشاوران خوبی برای دوره بعد باشند گفت: اعضای دوره بعدی می توانند از این افراد به خوبی بهره گیرند و برنامه های خود را بدون آزمون و خطا پیش ببرند.

قربانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفری که چند سال قبل به اصفهان داشتند قول جاری بودن دائمی زاینده رود را دادند گفت: با توجه به این مطلب 19 خرداد دوباره رودخانه خشک می شود و معلوم نیست چه زمانی مجددا آب جاری شود.

وی افزود: از ریاست جمهوری درخواست داریم همانند دریاچه ارومیه زاینده رود را هم احیا کنند که در این صورت اصفهان می تواند به حیات واقعی خود ادامه دهد.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.