رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت تهران گفت: تمهيداتی برای احيای برخی واحدهای صنعتی استان تهران از جمله قند ورامين انديشيده شده است.

ظرف ٢ ماه آينده قند ورامين احيا خواهد شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت تهران در نشست خبری اظهار داشت: تولید در استان تهران به نوعی با سایر استان ها متفاوت است و نسبت به شرایط جمعیتی و زیست محیطی در تولید اشتغال سهم مهمی دارد و اولویت در این استان توسعه همراه با ارتقا تكنولوژی است.

وی افزود: یكی از مقولاتی كه به طور جدی در دستور كار قرار دارد توجه به صنایع دانش بنیان كه از آذر سال ٩٣ كه مصوبه آن توسط دولت ابلاغ شد محور برنامه ها قرار گرفته است.

مس فروش با بیان اینكه دانش بنیان بودن صنایع كمك شایانی به تولید خواهد كرد، گفت: ١١گروه اصلی صنعتی با هزار و ٣٠٠ زیر مجموعه ابلاغ شده كه برای فعالیت آن ها مجوز های لازم صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران بیان كرد: یكی دیگر از طر ح ها، ساماندهی صنایع بود كه انتقال فیزیكی صنایع و واحدهای تولیدی به شهرك های صنعتی كه زیر ساخت های مناسب تری برای تولید دارند صورت گرفت تا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ارتقا یابد.

وی با بیان برخی دیگر از طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان كرد: رفع موانع مالی واحدهای صنعتی كه نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش داشتند و همچنین تكمیل پروژه هایی كه بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیكی از طریق تزریق منابع از محل تسهیلات طرح رونق صورت گرفت.

وی افزود: در سال گذشته از كل تسهیلات مدنظر برای طرح رونق اقتصادی در كشور هزار و ٣١٦ میلیاردتومان با نرخ ١٨ درصد برای استان تهران اختصاص یافت كه این طرح در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

مس فروش تصریح كرد: در سال ٩٦ بیش از ٢هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان برای رفع مشكلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان تهران اختصاص یافته كه با این رقم پیش بینی می شود پروژه های با پیشرفت فیزیكی ٨٠ درصد تا پایان سال به اتمام برسد.

رئیس سازمان صنعت استان تهران با بیان اینكه بیش از ١٧ هزار واحد صنعتی در تهران كه ٣٠ درصد آن ها غیرفعال هستند، گفت:احیای برخی از واحدهای صنعتی  تهران مانند قند ورامین در دستور كار است و تمهیداتی در این مورد اتخاذ شده و تا ظرف ٢ماه آینده فعالیت این واحد صنفی بیشتر خواهد شد.

مس فروش گفت : مشكل نقدینگی،اساسی ترین معضل واحدهای تولیدی است و تسهیلات پرداختی نیز كافی نیست و اگر تمام تسهیلات سیستم بانكی در طرح رونق فقط برای استان تهران درنظر گرفته سود باز هم مشكلات حل نخواهد شد.

وی با بیان اینكه مدیریت واردات و صادرات یكی از برنامه های جدی وزارت صنعت است، گفت: در استان تهران ١٤میلیاردتومان از محل صادرات عاید شد و واردات كالا نیز تقریبا به صفر میل كرد و در كنترل واردات كالاهای سرمایه ای موفق بودیم.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان ایجاد اشتغال در سال گذشته در استان تهران گفت: بیش از٦٠ هزار اشتغال در حوزه صنعت و معدن استان تهران ایجاد شد كه ١٠ هزار شغل آن فقط در حوزه صنعت بوده است.

مس فروش در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران در مورد تعطیلی برخی واحدهای صنعتی تهران گفت: تلاش خود را برای احیا و تثبیت واحدهای تولیدی انجام خواهیم داد و در حفظ برندها جدی هستیم.بزودی شاهد حضور مجدد ارج در چرخه صنعت كشور خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت استان تهران گفت: برای افزایش صادرات، مشوق و جوایز صادراتی كه در ادوار گذشته انجام می شد دوباره صورت خواهد پذیرفت اما مشكل دیگر زیرساخت های حمل و نقل و مواردات بین المللی است كه باید در این باره اقدامات جدی صورت گیرد.

 انتهای پیام/

در حفظ برندها جدی هستیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار