معاون وزیر تعاون از انتخاب محلات بعنوان پایلوت تعاونی شهردرکشورخبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه نشست با اعضای تعاونی‌های محلات گفت:شهرستان محلات بعنوان پایلوت تعاونی شهر در کشورانتخاب شد.

کلانتری افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سطح کشور دنبال می‌کنیم تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران در هر شهرستان است وتا بحال ۴۵ تعاونی در ۴۵ شهر ستان  ایجاد شده  ودر بین این تعاونی‌ها دنبال این هستیم که ده شهر بعنوان تعاونی شهرانتخاب کنیم که شهرستان محلات را بعنوان پایلوت یکی از آن‌ها انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: شهرستان محلات یک نمونه موفق برای ایجاد شرکت‌های تعاونی بوده است و با کمک و تقویت شرکت‌های تعاونی این شهرستان می‌توانیم آن را  را به عنوان یک نمونه موفق به کل کشور معرفی کنیم.

معاون وزیر تعاون ادامه داد:محلات دارای قابلیت‌ها و استعداد‌های بالایی در زمینه مشارکت در توسعه و تشکیل تعاونی‌های فعال و موثر، هم شهر فرهنگی، تاریخی و شهر زیبای طبیعی است و هم جاذبه‌های گردشگری خوبی دارد وهم دارای تعاونی در زمینه سنگ، گل و گیاه، گردشگری و ماهیان زینتی است و مجموعه این ویژگی‌ها میتواند یک تعاونی توسعه عمران فعال را رقم بزند.

وی تصریح کرد:تعاونی‌های توسعه عمران چند منظوره بوده و محدودیتی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد و جمع زیادی از شهروندان میتواند در این تعاونی‌ها عضویت داشته باشد.


کلانتری افزود: این تعاونی در حوزه تولید، خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی میتواند مسئولیت بپذیردو می‌تواند همراه خوبی برای مسئولان، شهرداری، فرمانداری و بخش‌های اجرایی شهرستان باشد و، چون مرتبط با بخش موثری از جمعیت است میتواند از فعالیت‌هایی که نیاز به ترک تشریفات مزایده و مناقصه دارد استفاده کند.

انتهای پیام / ج

تشکیل 45 تعاونی‌  توسعه عمران  کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.