ساری،

گسترش واقعیت مجازی با انتشار بازی پوکمون گو

در عصر حاضر یکی از شعار‌های پرطرف دار فناوری‌های سازمان یافته، واقعیت مجازی است و این تکنولوژی در جهان با انتشار بازی پوکمون گو در مسیر‌های بزرگ رو به گسترش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وحید فرجی ملکشاه کارشناس پلیس فتا مازندران گفت: این بازی بسیار محبوب در دو ماه پس از انتشارش، با بیش از ۵۰۰ میلیون دانلود روبه‌رو شد، این یک واقعیت حقیقی است که از طریق این نوع بازی­‌ها در محیط‌های فیزیکی کوچکتر به وسیله گوشی‌های هوشمند به اطلاعات شخصی موجود در این محیط‌ها دست یافت.


وی افزود: برنامه پوکمون‌گو نمونه‌ای خوب برای درک مفهوم واقعیت افزوده است، زمانی که شما از این برنامه استفاده می‌کنید، هرآنچه را که شما در اطراف خود زمان راه رفتن مشاهده می‌کنید به شکل واقعی بر روی پوکمون منتقل شده و می‌­توانید این جریان را از طریق دوربین گوشی­ هوشمند خود نگاه کنید.


کارشناس پلیس فتا مازندران گفت: بازی پوکمون‌گو تنها آغاز راه است، بعد از موفقیت‌های بزرگ این برنامه در تست و ارزیابی، بسیاری از برنامه‌نویسان دیگر که به دنبال سود بردن در فضای AR (اشتراک‌گذاری اطلاعات در فضای مجازی) هستند برای دیدن نحوه کار آن راغب شدند.


فرجی ملکشاه افزود: امروزه از هرچیزی یک واقعیت مجازی وجود دارد، فناوری Oculus Rift در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به تازگی کاربرد‌های بالقوه‌ای از این تکنولوژی در حال بررسی است.


کارشناس پلیس فتا مازندران گفت: اساساً فناوری Oculus Rift مردم را به دیدن و شنیدن در محیط‌های واقعیت مجازی با استفاده از عینک‌هایی با صفحه نمایش بدون نور و صدا ۳۶۰ درجه امکان پذیر می­کند، درحالی که این فناوری اغلب برای بازی استفاده می‌شود.


فرجی ملکشاه افزود: نحوه کار Oculus Rift در فیسبوک نیز کاوش برنامه‌های کاربردی­ است، همچنین ارتش نروژ نیز یک کیت پیشرفته از Oculus Rift را برای آموزش رانندگان واحد زرهی خود به کار گرفته‌است.


وی گفت: با گسترش فناوری‌های نوین در سال ۲۰۱۷، هوش تجاری یا BI سعی دارد تا با یک برنامه کاربردی واقعیت مجازی به حوزه تجسم داده‌ها نیز دست پیدا کند و امکان به تصویر کشیدن داده‌های بزرگ به واقعیت مجازی را ایجاد نماید تا از این طریق یکنواختی مدیریت داده‌ها در زنجیره کاری از بین برود.


انتهای پیام/ع


واقعیت حقیقی تا واقعیت مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.