شخصی که در شبکه های اجتماعی موبایلی با بهانه ازدواج و اغفال دختر 17 ساله ای قصد اخاذی از وی را داشت، با تلاش کارآگاهان پلیس سایبری استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمدنژاد گفت: در پی شکايت احدي از شهروندان مبنی بر این که فردی بامعرفي خود در یکی از شبکه­ های اجتماعی پیام رسان،با اغفال دختر 17 ساله وی با طرح دوستي و به بهانه ازدواجبه عکس های شخصی وی دسترسی پیدا کرده است ، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان مازندران، افزود: متهم که پس از دسترسی به اطلاعات شخصی شاکی با تهدید انتشار این تصاویر و عکسهایی که به آن دسترسی پیدا کرده بود، قصد اخاذی از آنان را داشت با انجام اقدامات فنی توسط ماموران پلیس فتا شناسایی شد .

سرهنگ محمدنژاد گفت: متهم که اهل و ساکن غرب استان تهران بوده است پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحت بازجویی های فنی و پلیسی قرار گرفت.

محمدنژاد با بیان این که متهم به وعده ازدواج به دختر شاکی و دسترسی به اطلاعات شخصی آنان اعتراف کرد، افزود: در بازرسی از سیستم های رایانه ای این متهم عکس ها و تصاویر شخصی شاکی کشف و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه مراقبت از عکس­ها و تصاویر خصوصی امری مهم است، به کاربران فضای مجازی هشدار داد:به هیچ عنوان عکس­های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه­های اجتماعی قرار ندهند و فراموش نکنند، افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه­های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتيكه شخصيبراي آنان ايجاد مزاحمت مي کند از ادامه ارتباط و پاسخگويي اجتناب ورزيده و این ایجاد مزاحمت را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.