قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در لرستان گفت: درصد شیوع اعتیاد در جمعیت دانشجویی کشور ۵.۶ درصد بوده که در لرستان ۶.۲ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سردار علی مویدی، قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عصر پنجشنبه، در جلسه شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه رفع آسیب های اجتماعی جزو اولویت های کشور است و در آسیب شناسی که شد بحث اعتیاد در دستور کار قرار گرفت، گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بحث اجتماعی محور و تمرکز بر پیشگیری از مواد مخدر در استان لرستان اقدامات برجسته ای انجام شده است.


قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه بر اساس میانگین شیوع شناسی سال ۹۴ میانگین کشوری دارای رشد بوده و به ۵.۳۹ رسیده است اما در لرستان رو به کاهش بوده و به ۴.۷۶ رسیده است، گفت: درصد شیوع اعتیاد در جمعیت دانش آموزان کشور ۱.۲ درصد بوده و در لرستان کمتر از یک درصد است اما در جمعیت دانشجویی کشور ۵.۶ درصد بوده که در لرستان ۶.۲ است.

اختصاص چهار میلیارد ریال برای توانمندسازی لرستان

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، آسیب های اجتماعی را جزء اولویت های کشور دانست و گفت: چهار میلیارد ریال برای توانمندسازی استان لرستان در مبارزه با پدیده مواد مخدر تخصیص یافته است.


وی با بیان اینکه در شیوه شناسی اعتیاد در سال ۹۰ میانگین کشوری ۲.۶۵ درصد بوده است که در لرستان این آمار ۳.۲۱ درصد بود و نسبت به میانگین کشوری شاهد افزایش اعتیاد بودیم، گفت: بحث پیشگیری از مواد مخدر و دغدغه موضوع در بدنه حاکمیت، این رویکرد در بدنه دستگاه های اجرایی لرستان ها گسترش پیدا کرده است.

سردار مویدی با بیان اینکه نگرش به مواد مخدر در لرستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است، افزود: تمایل به مشارکت فعال در فعالیت های پیشگیری از اعتیاد در  لرستان کمتر است.

وی در ادامه گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در لرستان ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام / د


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.